Juldagen

Julafton var bra, trevligt sällskap, god mat, fina klappar och inget bebisprat. 
Hoppas så på att detta är vår sista jul som barnlösa, har förhoppningsvis en fin mage till nästa jul. 
 
Idag spenderar jag all min tid i soffan då mannen jobbar. Är väldigt skönt att bara vara, och en liten katt i knäet gör det mysigare. 
 
Jag har idag bokat en middag med några av våra vänner som vi inte träffat sen dom blev gravida. Jag vet inte riktigt vad jag gör mot mig själv och oss. Varför utsätter jag oss för detta? 
Funderar allvarligt på att avboka, men på samma gång vill jag inte låta detta med vår barnlöshet förstöra för oss mer än vad det redan har. 
Känner att vi måste leva, även utanför denna sorg och saknad som finns med vaje dag hela tiden. Tänkte att om det blir för mycket bebisprat så har vi bestämt oss för att berätta, kanske kommer att förstöra stämningen ett tag, men jag orkar inte sitta och bara ljuga om varför vi inte har/vill ha barn. 
 
Nu blir det greys anatomy och em mugg med lakritste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0