Sexet är inte bara vårt längre

Sen hela den här karusellen startade har saker som jag aldrig i min vildaste fantasi trott skulle hända faktiskt hänt. Nu syftar jag på vårt sexliv, som inte längre bara är vårt utan har fått så väldigt många andra inblandade.
 
Att gynekologer tar viss del av det hela är mer naturligt så att säga. Men jag trodde aldrig att jag fritt skulle prata om min livmoder, äggledare och ägglossning med mamma, pappa och mina svärföräldrar.
 
Vi har varit väldigt öppna med detta mot våra familjer då vi tidigt tyckte det blev jobbigt att frågan om barnbarn ofta kom upp, och det känns helt fel att ljuga. Varför ska man undanhålla saker?
Bestämde oss tidigt för att, frågar folk säger vi som det är. Vill inte att detta ska bli något som är skamligt att prata om, samt lyfta upp det till ytan.
Nu låter det ju som om jag skriker ut detta till vem som helst, vilket verkligen inte är fallet. Vissa orkar vi inte säga det till utan drar fortfarande till med en liten vit lögn.
 
Så genom detta har vårt sexliv även blivit våra familjers angelägenhet, kändes lite märkligt när det på lunch hos svärisarna kom upp hur min undersökning av äggledarna gått, och om det fortfarande går till på samma sätt (svärmor har också gjort det, de hade också svårt att få barn men det är inget genetiskt).
En helt normal diskussion att ha över en kopp kaffe efter maten.
 
Min pappa vill också gärna förstå så att han frågar gärna, det var lite konstigt att förklara för honom vad den här undersökningen innebar och hur själva utredningen gått till.
 
När man tänker på det är det nästan lite komiskt, vårt sex är inte bara vårt längre, min mamma vet nu precis när ägglossningen kommer.
Men det är ju väldigt skönt att ha så underbar familj som man kan dela allt med, som bryr sig och gör allt för att stötta
 
<3

Kommentarer
Postat av: Votivi filii

Ååååh, vad jag känner igen mig i detta. Känns ibland som att intimiteten är försvunnen, och att ens föräldrar står över en och tittar på (sjuk liknelse jag vet). Att prata sex mm med min familj, vänner mfl är väl inte det som är jobbigast, men när de kommer med olika förslag på hur, när och vad vi ska göra. Kommer på mig själv att jag saknar min och min mans intima stunder (som vi hade förr) ibland, de stunder som bara är våra - som ingen annan lägger sig i.

Svar: Skönt att det är någon förutom jag som känner sig nästan övervakad i sovrummet. Vi har som tur är sluppit några praktiska förslag vilket är sjukt skönt.Ja intimiteten har blivit utsuddad och sex har vi numera på bestämda tider.

God Jul
Kram
K
Mot ett liv

2012-12-23 @ 13:07:20
URL: http://votivifilii.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0