Tillbaka

Idag var första dagen på jobb igen efter tjänstledigheten. Det tog bara några timmar sen kändes det som om jag aldrig varit borta. Då jag varit borta för att göra klart mina studier har ju inte inkomsten varit något att hurra över. 
 
Det är skönt att nu kunna lägga undan lite mer pengar till vår stundande ivf, så att vi om det skulle behövas har råd med flera försök. 
Hur kan man längtar så mycket att man nästan går sönder? Jag lever barnlöshet, funderar hela tiden på hur man kan förbättra chanserna, kanske sluta dricka kaffe, eller strunta i att ta ett glas vin till helgen. Är väl lite knäpp, för sannolikheten att det skulle göra att vi själva blir gravida är ju minimal. 
 
Jag har nästan helt slutat att unna mig saker då jag vill spara så mycket som möjligt till ivf. Fast nu efter nyår ska vi åka på en lite försenad bröllopsresa och bara njuta tillsammans innan allt förhoppningsvis drar igång. 
 
Hur har ni det så här innan nyår? 
Lämna gärna ett litet avtryck. 

Kommentarer
Postat av: Christina

Hej!
Jag vet precis vad du menar! Det där onda som skär i hjärtat. Så svårt att förklara om man inte varit ellr är där. Jag hoppas verkligen att 2013 blir vårt år!!!

Jag tänker också mycket på hur chanserna kan förbättras. Kan jag verkligen ta en bit brieost på ett kex? Jag som älskar ost..
Härligt med bröllospresa, vart ska ni åka?
Jag hoppas att ni har en fin jul- och nyårshelg och att ni får en fantastisk resa!

Jag har lagt till din blogg på min sida "bloggar jag följer" och jag hoppas det är ok.

Kram!

Svar: Hej Christina! Jag håller både tummar och tår för att det ska gå vägen för oss.
Jag har bestämt att jag ska strunta i kosten, man kan bli knäpp för annat. Kaffe har jag dragit ner på men tar ett glas vin på helgen när jag är sugen med gott samvete.

Ost som är så gott, fortsätt att unna dig det!

Vi ska åka upp till ishotellet i Jukkasjärvi, så det ska bli så häftigt.
Hoppas att ni får ett mysigt nytt år.
Klart att det är ok att du länkat :-)
Kram
K
Mot ett liv

2012-12-27 @ 22:36:19
URL: http://carumcarvi.blogg.se
Postat av: alexandra

IVF ska ni göra det? blir det danmark eller blir det i sverige? vad är det för skillnad på att göra det i danmark?

Svar: Det verkar som om det blir så, kan ju vara så att de provar med att inseminera först, men vår gynekolog sa att vi troligtvis behöver göra ivf då vi inte blivit gravid alls.
Vi ska söka oss till Danmark (om vi kan hitta någon som översätter recepten) då vi måste vänta längre för att få hjälp via landstinget, och så har vi hört att de är duktigare i Danmark
Kram
K
Mot ett liv

2012-12-28 @ 12:35:00
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: alexandra

håller tummarna ska börja med min bebisverkstaden till hösten 2013 igen och hoppas då på bättre förutsättningar då. ska följa dig :)

Svar: Vi sätter också våra förhoppningar till 2013.Kram
K
Mot ett liv

2012-12-28 @ 20:24:39
URL: http://mlbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0