7+4

Hormonerna har helt tagit över min kropp, jag trodde att jag delvis kunde bli ett hormonmonster under behandlingen, men det är inget mot hur det är nu.
Jag har blivit väldigt känslig och nästan snudd på svartsjuk sen jag fick plusset. Jag skäms lite för att säga det men så är det. Jag skällde och var ledsen på maken hela dagen igår för att han inte hört av sig en enda gång när han var ute med jobbet medan jag satt hemma och mådde illa. Tror att jag grät konstant i nästan fyra timmar. Sen att han dessutom var sur halva förmiddagen för att han var trött då han varit ute gjorde ju inte saken nåot bättre.
 
Kvällen slutade i alla fall mysigt då vi åkte ut på lantstället, eldade i öppna spisen och bara satt ihopkurade i soffan och tittade på en film. Det var skönt att komma hemifrån ett tag.
 
Som tur är har dagen idag varit mycket bättre. Mamma och moster har varit och på fika så bilden på knodden jag satt på kylskåpet åkte ner innan. Det blev tacopaj till lunch och sen smulpaj på skogsbär till fikat. Så det var mycket lyckat. Även en liten sväng till plantagen för att köpa lite nya uteblommor att sätta på balkongen hann vi med. En mycket lyckad söndag måste jag säga. Nu ska jag bara krypa upp i soffan och mysa lite. 

Kommentarer
Postat av: Tove

Humöret blir helt uppochner under en ivf- graviditet. Det viktiga för dig Och din karl att minnas och tänka på är att:
Humöret och hormonerna går över. Och det är just hormoner som ställer till det. Egentligen är ju inte tankarna, oron, eller orden du säger dina. Det är hormonerna som talar..
Resan med ivf är så lång och man är så medveten om alla steg som händer.. Det blir mycket press och många tankar för den gravida. Inte att förglömma partnern som säkert stöttar på bästa tänkbara sätt..
Kram

Svar: Tack för dina fina ord och stöttning. Jag har bett om ursäkt till maken och berättat att det är hormonerna som gör mig knasig och att han bara ska finnas där och låta mig ha utbrotten.Kram
K
Mot ett liv

2013-04-08 @ 08:16:34
URL: http://www.solblogg13.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0