Barnmorskan

Var på hälsosamtal hos barnmorskan idag, det känns fortfarande overkligt att faktiskt vara gravid. Fast nu syns det och känns på humöret och orken.
 
Då jag inte kunde hitta den underbara barnmorska jag gått till under utredningen fick det bli en annan klinik. Men hon vi fick här var lika gullig. Jag hade redan i förväg informerat om att vi bär på en IVF-bebis så det blev mycket prat kring det och hela barnlösheten. Nästan en timme tog besöket, och både jag och maken fick ett väldigt positivt intryck av hela mottagningen. Vi valde en privat mottagning som har lite generösare öppettider och väldigt smart bokningssystem.
 
Nu är det tre veckor tills vi ska dit igen,och då ska jag lämna prover. Är lite bekymrad för hur jag ska göra på jobbet, jag antar att dom tar en blodgrupperning vid nästa besök och både jag och maken jobbar på blodcentralen så då kommer ju de som jobbar att se mitt prov (Har inte det vanligaste namnet). Det känns kanske si sådär då vi inte är på den mer säkra sidan.
 
 
Fick en liten fin bok med oss hem som jag ska titta igenom. Nu är vi äntligen där, på den vägen vi kämpat så länge för att nå. 
Jag hoppas pch önskar så att alla mina kämparsystrar där ute snart ska få uppleva samma lycka som vi haft turen att få göra. Detta är alla värda, och det är värt att kämpa för.

Kommentarer
Postat av: Önskan om ett barn

Hade också ett riktigt bra möte hos barnmorskan idag, tog alla prover och sånt idag och ska inte tillbaks dit förns den 17 juli! Känns väldigt långt dit. Dock fick vi tid för RUL den 5 juni :)

Och det där med att inte orkar träna, känner väldigt igen mig, min kropp orkar ingenting just nu. All min ork går till att försöka hålla mig vaken till nio-tio tiden för att sedan somna. Så vila du, våran ork måste ju komma tillbaka någon gång :) hihi

Svar: Vad skönt att höra att ni också hade ett bra möte. Det är ju viktigt att man får bra kontakt med sin barnmorskan, man ska ju träffas rätt så många gånger :)
Frågade faktiskt om det här med tröttheten, hon sa att de flesta får tillbaka orken efter v 13 för då har kroppen vant sig vid att vara gravid.
Kram
K
Mot ett liv

2013-04-05 @ 18:29:53
URL: http://onskanomettbarn.spotlife.se
Postat av: Fertilitetsresa

Ja det hoppas vi på :) Roligt att höra att ni har det bra och att ni fått en bra bm!
Kramar och lycka till!!

Svar: Vad kul att få stöttning även fast det gått för oss. Jag håller så tummarna för att det snart ska gå för er med.Kram!
Mot ett liv

2013-04-05 @ 23:18:05
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se/
Postat av: Fiffig

Mysigt med besök hos bm!
Jag måste bara fråga om den där dolda Facebook-gruppen du skrev om. Jag tror att du har addat mig som vän på Facebook (om du är den jag tror :-), men jag kan inte hitta gruppen??
Kram!

Svar: Ja det var kul :)Jag har lagt till dig i gruppen, väntar bara på godkännande så snart ska du kunna se den :)
Kram
Mot ett liv

2013-04-06 @ 09:19:40
URL: http://fiffig.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0