Helgen med magen

I helgen har illamåendet varit extremt! Var på födelsedagslunch och fika hos min moster. Var tvyngen att köre hem först för att jag mådde så dåligt. Alla måste har tyckt att vi var jättetråkiga som åkte hem först, men jag ville bara hem och liggapå soffan, dricka citronvatten och äta piggelin. Det är för närvarande det som hjälper. Det känns så dumt att bara inte kunna säga som det är, men det får vänta ett litet tag till. 
 
Söndagen var så mysig, solen tittade fram och det blev lite varmare, så jag och maken tog bilen till Malmö och satte oss med en fika på en uteservering och bara njöt, en liten snabb sväng på HM hann vi också med och där hittade jag ju mammatunikan som jag letat efter. Kan ju inte kalla detta annat än en lyckad söndag.
 
Om man läser på hur fosteret utvecklas under de olika veckorna så står det på många sidor att du känner dig gravid, men det syns inte. Tjena! Det syns välidgt mycket, på mig i alla fall. Vet inte om det kan bero på att äggstockarna fortfarande är stora, men dom kan inte vara så stora, lite annat måste där vara också.

Kommentarer
Postat av: AJ

Min mage har också börjat synas, kan inte ens ta mig mina vanliga jeans:)

Svar: Nej jag kommer heller inte i byxor. Det är strumpbyxor, tunikor och klänningar som gäller. Köpte tjock stickade mammastrumpbyxor igår på HM, så sköna!! Kan verkligen rekommenderas!Kram
K
Mot ett liv

2013-04-15 @ 18:25:41
URL: http://pvgendit.blogg.se
Postat av: SH

Kommer man att få se bäbis magen snart då? :)

Svar: Det får vänta till efter v12 och KUB, så om ca 3 veckor åker den fram, haha.Kram
K
Mot ett liv

2013-04-16 @ 09:42:39
Postat av: Mary

Vilken vecka är du i nu?

Jag läste på Vårdguiden att livmodern inte stiger upp ur bäckenet förrän runt vecka 13-14 och att den mage man ser innan det är tarmar som svullnat, vätska och annat (usch vad äckligt det lät nu, förlåt). Det är hormonerna som gör att magen sväller och gravidmagen syns senare.

Svar: Jagär i 9+0 idag så har precis gått in i vecka 10 :)Jag vet att det inte är bebissvullnad utan allt annat mysigt. Men måste ändå dölja den för andra då det första de tänker är inte svullna tarmar utan BEBIS!!!! och speciellt på jobbet vill jag inte att det ska komma ut så tidigt.
Kram
K
Mot ett liv

2013-04-16 @ 10:25:10
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Janne

Hej,
Förra veckan fick vi äntligen vår efterlängtade VUL. Då visade det sig att vi är gravid med 2 embryo (fick tillbaka 2 blastocyster):-D Det känns som att brösten är dubbelt så ömma, jag mår dubbelt så illa och även om jag inte har gått upp än syns magen på riktigt. Det är så tråkigt att behöva gömma det som man är så stolt över:-( Kommer inte heller in i någon av mina byxor. Har en del fina grejer där magen syns så snyggt, men det får ligga kvar ett par veckor till. Försöker med kjolar med det är inte riktigt "jag" och även i klänningar syns magen. Tyckte inte H&M hade några fina grejer (och bara storlek 36 eller 44 kvar) och det är så synd att Polarn & Pyret har slutat med mammakläder. Tunikor låter som ett bra alternativ:-) Har du någon mer tips på hur man kan klä sig bekvämt utan att det syns allt för mycket?

Svar: Grattis! Då blir det tvillingar för er del, vad mysigt. Jag har köpt mammastrumpbyxor på H&M, dom hade många olika storlekar. Sen har jag handlat tunikor på Åhlens och Joy, sådana som jag tror är tänkta till att dölja diverse bilringar döljer början på en fin gravidmage lika bra :)Kram!
Mot ett liv

2013-04-16 @ 15:53:20
Postat av: Mary

Det jag glömde skriva i min kommentar (tycker nu i efterhand att den lät för undervisande och stel) var att jag tyckte det var en konstig grej det där att man får en mage så tidigt i graviditeten fast det tydligen inte är själva gravidmagen utan allt annat. Måste också sitta med uppknäppta byxor och magen är jättestor. Förstår såklart att du inte vill att det ska komma ut på jobbet och att en stor mage är en stor mage oavsett orsak, jag glömmer ibland av mig att knäppa byxorna och när jag reser mig har hela gylfen åkt upp, pinsamt! :-)
KRAM!

Svar: Det är väldigt mystiskt, sen tror jag i och för sig att vi IVF-are får större då vi har gigantiska äggstockar och har proppat oss fulla med hormonöverdoser. Jag har helt slutat använda byxor så jag slipper den lilla pinsamheten ;)Kram
K
Mot ett liv

2013-04-18 @ 09:57:27
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0