Hjärtat

Måste börja med att tacka alla ni fina som önskat oss lycka till och hållt tummarna för oss idag. Jag kan säga att alla era tummar hjälpte.
Vi hade tagit flexledigt förmiddagen för att inte behöva stressa tillbaka till jobbet. Hade tagit i lite extra på tiden då jag inte visste hur jag kom att reagera på ett eventuellt negativt besked.
Hade tid halv 9, och kvart över 8 satt vi i klinikens väntrum, båda lika nervösa inför vad vi kom att få se.
 
När vi blivit inropade och jag hoppat upp i stolen så började han titta runt. "Det här ser bra ut". Vadå tänker jag, jag ser ingen bebis......Bara gigantiska äggstockar som inte ser ut som de blivit plockade.
Men sen fick vi se det lilla livet, och det lilla hjärtat som slog på skärmen. Den var det finaste vi någonsin sett, näst efter det fina embryot som resulterade i detta lilla fina foster.
Jag hade nästan räknat rätt, har precis gått in i vecka 8, alltså 7+0.
 
Nu blir det hölsosamtal på MVC på fredag, så underbart.
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Grattis, vad underbart!!!
Kram

Svar: Tack! Känslan av att få se det lilla hjärtat hoppas jag att alla ska få uppleva.Kram
K
Mot ett liv

2013-04-03 @ 18:54:42
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se
Postat av: Fiffig

Härligt! Jag hoppas så jag får uppleva det där någon gång.
Kram!

Svar: Det är så härligt. Jag håller mina tummar så hårt för att du med ska få känna den här känslan. Kram
K
Mot ett liv

2013-04-03 @ 18:56:56
URL: http://fiffig.bloggo.nu
Postat av: Önskan om ett barn

Grattis!!! Så kul!! Jipiie!! Då blire mvc samma dag som oss!! Stor kram till er!!!:) :)

Svar: Tack! Vad roligt att ni också ska dit, ni är lite före oss i veckorna om jag inte har fel för mig.Kram
K
Mot ett liv

2013-04-03 @ 18:57:28
URL: http://onskanomettbarn.spotlife.se
Postat av: Antara

Åååå va skönt! Nu kan du bara njuta! Är så glad för din skull! Massor av kramar

Svar: Tack! Vi ska njuta allt vad vi kan. Det blir nog lite firande till helgen, en god middag kanske :)Kram
K
Mot ett liv

2013-04-03 @ 19:03:06
URL: http://utanegetbarn.blogspot.com
Postat av: Linda

Grattis till er.

Svar: Tack!Kram
Mot ett liv

2013-04-03 @ 19:18:16
Postat av: Libra

Grattis! Vad underbart. :)
Kram

Svar: Tack! Det är helt underbart.Kram
Mot ett liv

2013-04-03 @ 19:33:17
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/
Postat av: J

Åh vad härligt! Skönt för oss som snart ska börja med ivf att följa med en sådan solskenshistoria :)

Svar: Helt underbart. När är det dags för er att starta med behandlingen?Kram
K
Mot ett liv

2013-04-03 @ 23:12:09
Postat av: Lisa

Åå va skönt att läsa!! Stort grattis till er!!

Svar: Det var väldigt skönt att se med. Höll ju nästan andan ett tag.Tack för gratulationerna :)
Kram
K
Mot ett liv

2013-04-04 @ 09:02:00
Postat av: Mary

Men åh så fint! Jag blir alldeles tårögd. Ett litet hjärta som pickar, det är obeskrivligt fint. Grattis!

Svar: Tack!Ja det var fint, det finaste vi sett. Nu känner jag mig gravid :)
Kram
K
Mot ett liv

2013-04-04 @ 09:07:10
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: S

Härligt! Grattis!

Svar: Tack!Kram
K
Mot ett liv

2013-04-04 @ 10:59:19
Postat av: Tove

Stort stort grattis! Det finns inget härligare att se det lilla tickande :-)
www.solblogg13.devote.se

Svar: Tack, nu vågar jag tro på att jag är gravid :) Nu ska det shoppas mammakläder.Kram
K
Mot ett liv

2013-04-04 @ 13:28:59
URL: http://www.solblogg13.devote.se
Postat av: Leah

Åhhh vad kul. Vet hur de känns att väääänta (3år) stora lycko önskningar

Svar: Tack, det är helt underbart!Kram
K
Mot ett liv

2013-04-04 @ 14:24:04
URL: http://hael.blogg.se
Postat av: J

Stort grattis!
Känslan att få se det där lilla pickande hjärtat är enorm!

Tyvärr valde vårt lilla gryn att inte stanna kvar så vi ska snart börja med IVF. (Haft tre missfall på ett år)

Svar: Tack! Det var fantastiskt att se.
Usch vad tråkigt att ert gryn inte villa stanna tiden ut, så jobbigt med tre missfall på ett år. Får hoppas på att nästa omgång är det er tur.
Kram
K
Mot ett liv

2013-04-04 @ 19:00:07
URL: http://www.langtarefterbarn.wordpress.com
Postat av: Tess

Ett stort grattis! Så underbart, kan tänka mig att lyckan är total. Ännu en gång ett stort grattis till er båda :) Kram

Svar: Tack! Det var och är verkligen total lycka. Kan inte riktigt fatta att vi ska bli föräldrar.Kram
K
Mot ett liv

2013-04-04 @ 23:09:28
URL: http://Minbebis.com/blogg/tess89/
Postat av: Emma

GRATTIS! Så roligt för er.Har varit inne och läst lite då och då men inte orkat skriva.
Jag var på VUL torsdagen som var men man kunde inte se hjärtslagen. Man ser något och gulesäcken men hon menade på att antingen har det stannat av eller så har den växt lite sakta och ville dra tillbaka mig till v6.
Det var absolut det sista jag hade tänkt att jag skulle få höra och sen dess har jag inte kunnat koppla av.Ska tillbaka på tisdag och dagarna kan inte gå saktare bättre mår man inte när symtomen knappt finns. Men på tisdag vet vi iaf.

Grattis igen :)
Kram

Svar: Tack. Men vad tråkigt att läsa, hoppas verkligen att det är så att embryot inte har utvecklat sitt hjärta fullt ut än. Hoppas så på att ni får se det lilla hjärtat. Förstår fullt ut att du inte kan slappna av.
Jag ska hålla mina tummar extra hårt för er och den lilla bebisen på tisdag.
Kramar
K
Mot ett liv

2013-04-10 @ 19:49:26
Postat av: Emma

Ja hade jag vetat att sånt händer ibland hade jag velat vänta några veckor med att göra VULet än att gå och må dåligt nu. Sen fick vi en annan läkare också som inte gjorde det bättre så man gick hem totalt förvirrad.
Tack, behöver nog de tummarna :)
Berättar hur det går sen!
=)
Kram

Svar: Men vad tråkigt att ni inte fick någon bra upplevelse, man vill ju i den mån det går få samma läkare. Jag tycker allt känns mycket bättre då. Väntar på att höra hur det gått för er.
Kram
K
Mot ett liv

2013-04-10 @ 20:13:41
Postat av: Christina

Idag fick vi också se ett tickande hjärta och allt såg helt perfekt ut! Vi är i vecka 7-8 någonstans men ska göra ett nytt besök om en vecka för att mäta och få mer exakt datering.
Jag tror fortfarande inte att jag har förstått men den finaste bilden sitter på kylskåpet<3
Visst har ni också bf i november?
Kram!

Svar: Vad underbart, grattis till en fin bebis!!Vår knodd sitter också på kylskåpet, men tyvärr måste vi ju plocka ner den när det kommer folk. Vi har bf den 20e november så ni bör väl hamna en vecka efter eller så.
Kram
K
Mot ett liv

2013-04-14 @ 20:15:25
Postat av: Emma

Hej!
Skrev ju att jag skulle berätta hur det gick idag!
Gick inge vidare, grav har stannat av och hade säkert gjort det första gången vi var på VUL, då jag några dagar innan hade slutat känna något så var såklart beredd på vad jag fick höra idag men sjukt jobbigt.
När man tror det ska gå vägen efter alla dessa år så blev det ett bakslag till. Nu händer inget mer innan sommaren förutom besöket på gynakuten i veckan.
Ladda batterierna och gå ner de kilona jag gått upp efter hormonerna & gärna lite mer så kanske vi har bättre tur i höst.
Kommer dock fortsätta att följa din blogg så lämnar säkert lite ord då och då :)

Kram

Svar: Nej vad tråkigt, jag beklagar verkligen. Man blir så less på alla bakslag man får hela tiden. Jag hoppas så att det tar sig för er efter sommaren igen. Fortsätt att ta hand om dig själv och varandra så kommer tiden förhoppningsvis att gå fort så att det snart är höst och en liten vill flytta in hos er. Kram!
Mot ett liv

2013-04-16 @ 16:55:06
Postat av: Emma

Tack.
Nej det är verkligen inte kul!Håller mig så sysselsatt jag kan för så fort man försöker koppla av kan man inte låta bli att tänka på det. Tar säkert ett par dagar innan det lägger sig lite och innan jag varit på gynakuten och fått hjälp så är det mer påtagligt.

Ja man får fortsätta försöka se så positivt man kan och som tur är har man en resa att se fram emot när skolan är slut i maj sen är det nästan dags för semester och får solen stanna här i sommar så blir man oftast glad bara för det.

Kram

Svar: Förstår att det är svårt att blicka framåt och se det positiva i allt elände. Men er tid kommer den med, det är jag 100% säker på :)Hoppas på mycket sol som kan lysa upp sinnet :):)
Kram!
K
Mot ett liv

2013-04-17 @ 20:50:58
Postat av: Emma

Ja absolut!
Allt har sin mening :)
Ja den får gärna hålla sig framme lite mer i sommar.
Förra sommaren fick vi inte många fina dagar här i Halland så detta året kan man ju hoppas att den kompenserar förra.
Såg fresten på fb att några av dina vänner är vänner med några av mina vänner . Lustigt :D

Kram

Svar: Jasså, man slutar aldrig förvånas över hur liten världen är. Jag går fortfarande bara och väntar på att det ska trilla in någon man känner. Har funderat en del på det, om det är någon man faktiskt känner som ligger bakom bloggarna jag läser, eller dom som läser här.
IVF-världen är ju så sluten, även för oss andra IVF-are.
Hoppas också på mycket sol i sommar.
Kram
K
Mot ett liv

2013-04-19 @ 01:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0