Inskrivning

Idag var det inskrivning hos BM, vi pratade om mitt illamående, resa under graviditeten och om KUB-test. Vi har tid för KUB hos en privatklinik den 13e maj. Det som är lite märkligt är att vi ska kunna ta blodprovet och göra UL samma dag, alla andra jag har hört som gjort det har lämnat provet en vecka innan UL. Men jag mejlade kliniken och frågade så det kan ju inte ha blivit något missförstånd. 
 
Jag fick också läma prover. Hon tog järndepåer, smittprover och urinprov. Kontrollerade bland annat äggvita i urinen och tog blodtrycket. Tanken är att jag skulle lämnat prov för blodgruppering och antikroppsscreen också. Men då både jag och maken jobbar inom det området slapp jag göra det nu så att det inte skulle läcka ut på jobbet, så det kan jag ta själv när jag vill fick remissen med hem så det gick ju att lösa smidigt.
 
Imorgon blir det en lång dag på jobbet igen, ska nog försöka att komma lite senare så att jag inte går under innan dagen är slut, en sak som är säker är arr jag ska ta med mig mer mat :P

Kommentarer
Postat av: Antara

Grattis till inskrivningen! Ännu ett steg närmre er bebis :) måste verkligen kännas skönt!
Kramar

Svar: Det är superskönt. Nu har vi ju dessutom bara två veckor kvar tills vi är förbi den kritiska perioden, hoppas att dom ska gå fort :)Kram
K
Mot ett liv

2013-04-22 @ 22:11:22
URL: http://utanegetbarn.blogspot.com
Postat av: Fertilitetsresa

Spännande!!! =D

Svar: Ja, nu dröjer det tills nästa gång. För dom gör inte själv RUL utan det får vi göra på kvinnokliniken på sjukhuset. Men vi fick komma dit och lyssna på bebisen i v 15 eller så om vi ville :)Kram
Mot ett liv

2013-04-22 @ 22:32:29
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se/
Postat av: Mary

Tar dom alltså smittprover igen? Jag menar alla såna prover togs ju inför IVF:et. Kan dom inte samköra journalerna?

Jag tycker vi har sen inskrivning (vecka 12) och undrar hur vi ska hinna med KUB (om vi nu bestämmer oss för att göra det). Innan dess ska vi på vårt VUL på RC, längtar så....
Kram!

Svar: Japp, smittprover igen, tror lite det beror på när man tagit dom, jag har för mig att resultaten bara är giltiga i tre månader. Det gjorde inte mig något, skulle ju ändå stickas.Det var ju lite sent. Vi bokade vårt KUB för två veckor sedan, men det gjorde vi ju själva. Det är kanske ingen kö där ni ska göra det så då kan du ju vara lugn om ni kan komma till direkt :)
Vad roligt med VUL! Det är så härligt att se den lilla, kan knappt vänta till nästa gång.
Kram
K
Mot ett liv

2013-04-24 @ 13:01:05
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0