Hjärtljuden

Igår kväll la mannen huvudet mot vad vi kände vad bebisens rygg och kunde höra hjärtslagen!!! Har läst att man kan det i den här veckan om man har tur, och vår lilla tjej ville väl visa att hon har det bra.
 
Just av den anledningen känner jag mig extra löjlig när hon inte har varit lika aktiv idag som hon brukar göra. Visst har jag känt men det har varit med LÅNGA mellanrum, och nog totalt 4 gånger. Det har heller inte varit några avancerade gympapass utan mer runtbufflande för att sen bli stilla igen. Visserligen har hon sparkat inåt, neråt på blåsan så det har inte känts lika mycket som när hon sparkat framåt. Så kanske hon har rört rundor som vanligt bara att jag inte känt allt. 
Attans att min barnmorska har semester, för det känns lite överdrivet att ringa förlossningen, för jag har ju faktiskt känt rörelser.

Kommentarer
Postat av: Linda

Va häftigt att höra hjärtljuden genom magen!

Svar: Kan ju inte göra det själv, men maken såg så lycklig ut så jag kan bara tänka mig att det är grymt häftigt :)Kram
K
Mot ett liv

2013-08-01 @ 21:00:52
URL: http://meumvita.blogspot.se
Postat av: AJ

Tror inte du behöver oroa dig, min lilla pojk har börjat sparka inåt typ mot urinblåsan vilket gör att jag kan känna honom inifrån men inte utåt och ibland känns det som att han sparkar typ på rumpan på mig lite svårt och förklara.

Svar: Jag förstår vad du menar, vår lilla gör det ibland med. Tycker det känns lite konstigt att känna sparkarna inåt.Kram
Mot ett liv

2013-08-01 @ 23:15:46
URL: http://pvgendit.blogg.se
Postat av: Therese

Jag är gravid i v 22 med andra barnet och väntar en pojke :-) Han är rätt aktiv i magen för det mesta men ibland rör han sig extremt lite. Nu i två dagar har jag knappt känt något alls. Bara att han vänt sig och några små svaga buffar. Idag har han rockat loss rejält. Det är helt normalt att dom har vissa dagar då dom sover massor. Det är samma när dom kommer ut. Vissa dagar sover dom i princip hela tiden medan de andra dagar inte vill sova. Även fast jag vet att detta är normalt blir jag ändå orolig när han är för lugn. Man har ju läst om skräckhistorier på nätet vilket man inte borde göra. Älskar verkligen den lille i magen redan nu. Men det är som sagt helt normalt trots att man nojar och oroar sig. Vilken v är du i nu?

Svar: Jag är i vecka 25 nu. Vet också att det är från och med vecka 26 dom säger att man ska känna bebisen varje dag, men man kan ju precis som du säger inte låta bli att bli orolig. Man har ju så mycket kärlek till bebisen redan!!
Vad skönt att höra att du upplever samma. Man är ju lite knäpp som tycker eller kanske snarare tror att bebisen ska fungera som en liten klocka och röra sig på exakt samma tider och precis lika mycket varje dag.

Kram
K
Mot ett liv

2013-08-02 @ 09:18:13
Postat av: Therese

Tycker också det är skönt att läsa här att du upplever samma :-) trots att jag varit gravid har jag glömt och jag är nojigare nu. Konstigt nog

Svar: Haha, ja man nojar för allt känns det som. Kram
Mot ett liv

2013-08-02 @ 22:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0