Man slutar aldrig förvånas

Igår hade vi slutligen bestämt oss för att vi skulle köpa spjälsängen som vi tittat på ganska så många gånger. Men med vår vanliga tur så var den slut när vi kom till butiken, så det blir till att hitta en annan. Men det är ju ingen stress än så länge.
 
Köpte istället en ny bäddmadrass till vår säng i memoryskum, och jag kan ju bara säga att jag har inte sovit så gott som jag gjorde i natt på länge.
 
En annan sak som jag märkt ett tag nu är att jag får lika mycket kommentarer nu när jag är gravid som innan om varför jag inte var det. Fast nu har ju karaktären på frågor och kommentarer ändrats, men det gör de inte speciellt mycket roligare för det. Kan ju säga att om man sagt eller ställt de frågor till en icke-gravid så hade man nog ganska snart åkt på en smäll.
Jag får numera höra saker som:
Hemskt vad du går långsamt, ska jag putta igång dig?
Hur mycket har du gått upp?
Den här frågan följs ofta av: Är det verkligen sunt att ha gått upp så mycket? (+10,5kg, väger nu 65).
Tycker att du har börjat vagga lite mycket nu.
 
Främst är det kommentarer om mitt sätt och hastighet jag går med på grund av de arga foglossningar jag har. Men folk känner väl att de måste säga något.
 
Men en sak kan jag säga och det är att jag älskar att vara gravid, jag älskar vår lilla bebis så mycket att jag gör vad som helst. Hade kunnat ligga flera månader inlagd om det skulle behövas för att hon skulle må bra. Jag bär på vår finaste skatt som vi kämpat så hårt för och älskat så länge. Om folk hade vetat vad vi gått igenom hade de nog tänkt till.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Folk är inte kloka någonstans. När man är gravid förstår du då har alla rätt att kommentera och göra sig lustig över en på alla vis! Plötsligt har folk också rätt att ta på din kropp utan att fråga. Är i vecka 25 och har gått upp 12 kg. Har en väldigt stor mage vilket är vanligt med andra barnet. Får dagligen höra hur enorm jag är. Folk undrar hur det här kommer sluta osv. Får panik och får dåligt självförtroende. Var på bröllop igår och mittemot mig satt en kvinna och talade om hur stor min mage var. Jämförde mig med en annan kvinna i lokalen som var lika långt gången. Kvinnan som jag blev jämförd med bar korsett och drack cider 4,5% hon tryckte alltså in magen och matade sin bebis med alkohol. Kvinnan som påpekade min mage var smällfet. Vägde säkert 150 kg. Snacka om att vagga hon kunde knappt gå! Givetvis är jag för artig för att säga något men hade god lust. Folk tog på magen hela tiden. En kvinna dansade bakom mig och tog tag i magen. När jag frågade vad hon gjorde sa hon att hon höll för öronen på Lillen. Suck.

Svar: Jag får också hörs att jag är sjukt stor redan!! Fast det verkar som att du har råkat ut för de verkliga topparna. Förstår mig inte på folk alls, hör dom inte vad de själva säger, blir bara så trött. Kram
K
Mot ett liv

2013-08-18 @ 12:23:43
Postat av: Langtarefterbarn

Folk tror att de kan säga vad som helt när man är gravid verkar det som. Fattar de inte att man blir sårad?
Jag har ju aldrig kommit så långt att det syns men jag hoppas innerligt att folk runtomkring mig passar sig noga om/när det väl blir så. ha ha!

Svar: Hoppas att du snart kommer så långt. Man verkar bli allas egendom lite, och jag tror ju inte att du har sådan tur att du slipper undan när det är är dags ;-) men du kan ju alltid ge arga blickar eller spydiga kommentarer. Jag är allt för snäll för att fräsa ifrån, haha. Kram
K
Mot ett liv

2013-08-20 @ 11:13:52
URL: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0