Första Ultraljudet

Måste börja med att säga tack för lånet av era tummar idag, dom gjorde susen.
Det var spännande redan från början då vår klinik har slagits ihop med den andra IVF-kliniken som finns i Malmö. Så vår klinik har flyttat till den andra stället.
Som tur var så är maken från Malmö så vi kunde hitta dit ganska så lätt. Den nya kliniken var hur fin och mysig som helst, förstår varför det var vår som fick flytta då det var mycket större och bättre lokaler här.
 
Detta innebar också att vi fick träfa en ny doktor. Han var hur trevlig och vänlig som helst så det gjorde absolut inget alls.
Van som man är hoppade jag fint och rätt upp i gynstolen för att vi skulle kunna ta en titt på äggblåsorna som vi så innerligt hoppades skulle vara där.
 
Till vår stora glädje var där många fina äggblåsor som växte och frodades, de största låg på mellan 11-14 mm. Slemhinnan var också fin och allt så bra ut. När vi såg och hörde det försvann nog ett ton från mina axlar.
 
Ingen justering behövde göras på hormonerna och vi fick en ny tid för ett nytt VUL på fredag för att så kunna planera in äggplock som ska ske nästa vecka. Nu är vi snart där!
 
Så idag har jag för första gången på väldigt länge varit fantastiskt glad hela dagen. Har bara gått runt på jobb med ett stort leende på läpparna hela dagen.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad kul att det gick bra för dig också :)
Mina såg också bra ut, 23 stycken mellan 12-15 mm :)
Jag ska till Malmö på fredag fm för ett till VUL för att som er sedan planera äggplock för nästa vecka :)
Håller med, flera ton ramlade av från axlarna när man fick reda på att allt såg bra ut.Nu får dagarna gå fort till fredag ..yeeey.

Kram

Svar: Vad härligt att det gick bra. Då ligger vi helt i fas med varandra, vi har också tid på förmiddagen på fredag. Håller med dig om att dagarna får gå fort nu, och att mina äggblåsor växer till sig lite mer ordentligt :) Kram
K
Mot ett liv

2013-02-19 @ 18:18:28
Postat av: Linda

Härligt att höra! :-) Jätte kul för er! Fortsätter hålla tummarna! :-) kram

Svar: Tack, vi lånar gärna tummarna lite längre, där ska ju helst vara något i blåsorna också.Kram
K
Mot ett liv

2013-02-19 @ 20:24:07
Postat av: Linda

Ja såklart det kommer vara ägg där inne. Dom plockade ut 28 ägg från mig,lite väl många kanske. :-)
Har du nån tumme till övers får du gärna hålla den för mig. Är som sagt lite nervös inför vårat ultraljud på tisdag,bara hoppas att det ser bra ut och att det lilla ägget fastnat ordentligt. Ser allt bra ut kanske man kan pusta ut lite iaf. Kram

Svar: Det var många ägg minsann. Jag frågade aldrig hur många äggblåsor jag hade, vill inte stirra mig blind på siffror. Får ju lita på att om dom säger att det ser bra ut så gör det det. Är ju inte så mycket vi själva kan göra åt det i alla fall.
Klart att jag håller mina tummar för er och den lilla. Ska hålla dom extra hårt på tisdag, det kommer säkert att se hur bra ut som helst.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-19 @ 20:43:53
Postat av: alexandra

wiiiii vad kul håller alla tår och tummar :)

Svar: Tack! Hoppas på att det går vägen. Kram
K
Mot ett liv

2013-02-19 @ 23:19:58
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Tove

Spännande! Fortsätter att hålla tummen då :-)
Hälsn. www.solblogg13.devote.se

Svar: Ja tack det tar vi gärna emot :-) Kram
K
Mot ett liv

2013-02-20 @ 08:03:42
URL: http://www.solblogg13.devote.se
Postat av: B som i Barnlös

Härligt att allt såg bra ut idag! Spännande att ÄP närmar sig! Lycka till!

2013-02-20 @ 19:15:51
URL: http://bsomibarnlos.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0