Frågor

Igår på tjejträffen uppkom givetvis frågor, hann knappt mer än komma in genom dörren så får jag frågan slängd i ansiktet, är du gravid! (var garanterat med tanke på att jag inte drack vin), nej var ju det självklara svaret. 
Följdfrågan, planerar du, svarade jag ju ja på, sen bröt min fina vän in och ledde om samtalet vilket jag är mycket tacksam för. 
 
Kvällen i övrigt var väldigt trevlig med prat om mycket gamla minnen. Såklart var ju inte bebisämnet färdigavhandlat där, efter ett tag tas det upp att en av tjejerna tror att hon är gravid, för att hon känner sig gravid. Enligt henne skulle det också vara en KATASTROF! om hon var gravid, för det passade inte alls. Om testet hon skulle göra visade sig vara positivt skulle hon gå under! 
Då gjorde det väldigt ont i mitt hjärta, massor med tankar for genom huvudet och den djupa sorgen kom upp till ytan igen. Men förutom dessa små, enligt mig missöden var det en trevlig kväll, och väldigt skönt att kunna köra hem på kvällen. 
 
Hur har er helg varit? 

Kommentarer
Postat av: Fertilitetsresresa

Åh jag avskyr de där situaionerna och det gör mig ledsen att du kom i en sådan nu :(
Gång efter gång hamnar vi där och det må så vara att människor inte vill göra illa, men de sårar (när de inte tänker)...
Kram på dig!

Svar: Ja, det var inte speciellt kul. Tror helt enkelt att dom inte tänker efter, men det känns lika mycket ändå. Kram
K
Mot ett liv

2013-02-10 @ 11:00:25
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se
Postat av: alexandra

vi också ha en lite nu, så segt att jag inte kan börja förren till hösten :(

Svar: Den här längtan är outhärdlig. Någon speciell anledning till att ni måste vänta? Kram
K
Mot ett liv

2013-02-10 @ 11:31:14
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Fiffig

Vad vi får stå ut med! Himmel så folk uttrycker sig ibland. Hoppas jag aldrig var sån innan vi hamnade i detta helvete. Vi får nog acceptera att det är omöjligt för andra att veta hur det känns. Kanske uttrycker vi oss klumpigt kring något som är jobbigt för andra. Men skönt att du hade en fin vän vid din sida och att kvällen annars var trevlig.

Kram

Svar: Jag kan svära på att jag inte var så innan, tror du kan vara säker du hade nog kommit ihåg om du varit sådan. Vissa säger nog saker utan att tänka, och som du säger, själv kanske man är klumpig med något annat ämne själv. Det är tur att man har fantastiska vänner.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-10 @ 12:25:18
URL: http://fiffig.bloggo.nu
Postat av: alexandra

min vikt, vill inte väga så mkt som jag gör nu, mår dåligt av det och det är inte bra att vara med barn när man är så stor. lite seg väntan bara och motivationen att träna är lite väl låg i det här vädret, hoppas våren kommer snart

Svar: Okej, man vill ju ha de bästa förutsättningarna. Ljuset och solen gör en så mycket mer motiverad. Hoppas att du snart hittar motivationen och kommer igång :-) Kram
K
Mot ett liv

2013-02-10 @ 17:23:08
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Libra

Usch vad hemskt. Då vill man ju egentligen bara säga som det är. Att man önskar själv att man var gravid och att man måste göra IVF. Själv försöker jag undvika sådana tillfällen. Tråkigt. :-/
Kram

Svar: Hjärnan säger att jag ska vara ärlig, men hjärtat och själen orkar inte. Försöker så gott jag kan undvika jobbiga situationer men jag känner samtidigt att jag inte kan isolera mig helt. En väldigt svår balansgång. Kram
K
Mot ett liv

2013-02-10 @ 19:50:24
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0