I Lejonburen

Det känns som om jag precis har kastat mig själv till lejonen.
Vi ska till helgen ha en tjejträff med det gamla gänget, vi som umgicks under gymnasiet, innan alla flyttade till olika delar av Sverige. Detta har länge varit bestämt, långt innan vi hade tankar på att vi så snart skulle få påbörja behandling.
 
Jag har från och med i fredags gett mig själv alkoholförbud. Det är här det blir knivigt, för såklart planerades det ju in middag med en massa vin och skitprat. Jag vill och ska inte dricka något vin, och till saken hör att jag inte är så nära med alla där. Hon som jag är närmst vet om hela vår karusell och stöttar.
 
Blir så irriterad på att man hela tiden måsta ha en anledning till varför man inte vill dricka alkohol. Har i alla fall nu skrivit på facebook att jag inte kommer att vara med och dela på vinet som ska köpas in utan att jag tar med mig eget för att jag ska köra...
Känns verkligen som att dom inte tror på den förklaringen, så jag vet inte hur jag ska ta mig ur detta. Har någon något förslag på hur jag ska kunna ta mig ur lejonburen?

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är så tråkigt sånt. Folk borde inte ens undra över om man inte dricker. Det är ju helt upp till var och en och det borde räcka att du sagt att du ska köra.
Jag har tyvärr inget förslag, men hoppas att det löser sig och som sagt det är ju inte deras ensak varför du inte vill dricka.
Lycka till :)
Kram

Svar: Ja, jag fick lite smått panik när jag fick ett sms med frågan om det var någon speciell anledning till varför jag inte ville dricka, blink blink...Jag vet så väl vad dom tror och det är helt fel!!
Som du säger finns det väl inget bra svar på hur jag ska ta mig ur detta, usch ska jag slänga ut det rätt i ansiktet eller ska jag ljuga?
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-04 @ 19:41:52
Postat av: Onskan

Jag brukar säga att jag har urininfektion och äter pencelin och vill inte dricka då, eller så skyller jag på min mage har haft väldiga problem med den. Men man ska inte behöva ljuga men ändå gör man det!

Svar: Det är mest därför jag känner mig så kluven, vill egentligen inte ljuga, men känner inte heller för att blotta mitt innersta. Det är så svårt. urinvägsinfektion var ett bra förslag, får se om jag kör på det eller sanningenKram
K
Mot ett liv

2013-02-04 @ 21:32:31
URL: http://onskanomattbligravid.blogg.se
Postat av: Emma

Håller med där, urinvägsinfektion var faktiskt en "bra " (ibland måste man ju tyvärr dölja sanningen) lögn och en snäll sådan. Det är väldigt svårt, men frågan är ju om du verkligen känner att du vill berätta det för dem annars hade jag kört på någon urinvägsinfektion som onskan skrev.
Inte många som vet att vi ska genomgå IVF och när jag får frågan, ska inte ni skaffa barn snart, så kan jag alltid "skylla" på att efter studierna då jag studerar nu så det blir aldrig några mer frågor efter det, vilket är otroligt skönt.
Än igen, lycka till :) Hoppas det löser sig.
Kram


Svar: Hej, jag skrev faktiskt som det var, om än ett ganska arg sms med en underton som sa att det inte är ok att ställa sådan frågor. Det positiva med detta är ju att jag slipper frågan till helgen i alla fall.
De flesta i vår vänkrets vet om våra situation vilket är skönt då man slipper hittar.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-05 @ 14:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0