Imorgon är det dags

Jodå, visst var det mensen som kom Idag kan inte missta det med den fina mensvärk som kom med. Så nu ska jag lyckas hitta en tid på jobbet imorgon och ringa till kliniken och meddela att vi imorgon kväll tar första sprutan :-) 
Öppnade paketen och tittade lite på den när jag kom hem idag. Vi välkomnar varmt det monster som eventuellt kan flytta in i mig, bara detta monster ser till att det blir många fina ägg. 
 
Tog ännu ett steg idag och berättade för min närmsta kollega då jag inte vill jobba med vissa ämnen nu när vi behandlar och förhoppningsvis ruvar, då dessa ämneämnen är mycket farliga för fostret. Kändes mycket bättre att säga som det var istället föratt försöka maska mig ur det varje gång. 

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej. Hittat på din blogg här i cyberrymden och börjat läsa den.vi är i samma sits,vi håller också på att längta ihjäl oss efter en bebis.
Såg att du börjar med sprutorna nu snart,är det första gången?har inte hunnit läsa igenom allt du skrivit så har inte hängt med er resa helt.

Svar: Hej, vad kul att du hittat hit och Välkommen till mitt hörn :-) Ja, det är första försöket för oss och vi hoppas så mycket på att det går vägen.
Hur ligger ni till i er resa?
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-13 @ 14:29:32
Postat av: Lunda

Såg nu att du börjat med första sprutan,vad spännande. Jag gjorde hormonbehandlingen i höstas och jag var precis som dig,så glad över att äntligen komma igång. Även om jag var livrädd för att sticka mig själv med en spruta,men det gick bra och det gick bättre än vad jag trott. :)
Jag blev tyvärr överstimulerad så vi var tvungna att vänta på att få sätta tillbaka ett ägg. Dom plockade ut 32 ägg från mig!!Snacka om värphöna! :) Det blev sedan 16 stycken som blev befruktade och 8 av dom såg bra ut och blev nedfrusna.

Sen har jag gått å väntat sen i höstas på att min kropp ska bli okej för att sätta in ägg. Så nu i januari var det dags! :) Satte in ägget,två veckor gick och jag kissade positivt på gravstickan! :) Så där är vi nu! Om två veckor ska jag göra ultraljud för att se hur de står till där inne. Är såklart super glad över + men vågar inte riktigt andas ut än,tror jag kan slappna av lite mer efter ultraljudet. Kram

Svar: Oj, ja det var till att värpa! Grattis till pluset, vad härligt att läsa att det gick vägen. Vi håller tummarna allt vad vi kan för att vi också bara ska behöva göra ett försök. Vad skönt att ni kunde frysa ner så många ägg så ni har till många eventuella syskon.

Du kan garanterat slappna av mer efter ultraljudet när du får se den lilla bönan :-)
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-13 @ 21:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0