Injektionsdag 2

Då har andra injektionen tagits, efter att jag tagit ut sprutan kom det ytterligare två droppar...hoppas att jag ändå fått in allt. Ni andra som sprutar, brukar ni få en droppe på nålen efteråt?
 
Vet inte om det är biverkningar eller om jag börjar bli sjuk. Jag har idag haft en molande huvudvärk hela dagen och varit så trött, fast än jag sov hur bra som helst i natt. Känner inget i flickmagen än, fast jag har ju ingen aning ifall man ska göra det och i så fall när det kommer. Känner att vi är ute på väldigt okänd mark här och att vi blint måste lita på vad läkarna säger och har ordinerat.
 
Hur går det föe er andra som sprutar? Känner ni av något i humör, allmänntillstånd eller att äggblåsorna växer så att det knakar.
 
Hoppas att jag är piggare imorgon.

Kommentarer
Postat av: Linda

När jag gjorde hormonbehandlingen mådde jag bra,jag fick inga direkta biverkningar. Det jag märkte var mitt humör! Det är väl alla hormoner som far omkring,men jag var väldigt lätt irriterad,stackars min kära sambo. :) Sen fick jag värme/svett attacker ibland. :) Men som jag skrev tidigare så blev jag ju ordentligt överstimulerad så det var kanske inte så konstigt att jag mådde så. När ska du till läkaren och se efter hur de går? Lycka till,kram

Svar: Okej, det kan ju vara förkylningen som spökar också. Jag är mest nojjig över att mina äggblåsor inte ska utvecklas, jag fick nämligen en ganska låg dos då läkaren sa att jag ligger i riskzon för att bli överstimulerad.Jag har tid för VUL på tisdag, så det bli på dag 7 av behandlingen.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-14 @ 20:16:57
Postat av: Linda

Okej. Ja det sätter ju igång en hel del tankar när man börjar med detta,hur reagerar min kropp osv. Jag fick också en låg dos till att börja med,sen höjde dom en del och sen vips blev jag överstimulerad. Så det är ju ett jäkla mulle meck för att få ihop de. :) Men jag håller tummarna. Kram

Svar: Det gör ju en smått paranoid. Får helt enkelt hålla mig till tisdag för att få veta hur det ser ut, och sen ta det därifrån. Vi kan ju inte göra något annat. Kram
K
Mot ett liv

2013-02-14 @ 21:06:31
Postat av: Emma

Det har blivit en droppe på nålen efter varj gång för mig. Det är säkert helt normalt. =)
Jag har lite ont i magen men annars känner jag inget.

Kram

Svar: Låter tryggt att du också upplever det så då kan jag sluta nojja över det. I magen känner jag inget än, men vi får se, hoppas att det växer så det knakar.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-14 @ 21:19:51
Postat av: På färden mot tre

Hej!

Jag har just gjort en behandling med Gonal-F. Ja det var flera gånger som jag tog ut sprutan ur magen och sen kunde trycka lite till och det kom ut 2 droppar. Jag tyckte den var lite trög att trycka och antog det var därför inte allt kom ut när jag hade sprutan i kroppen. Fast det gick ju bra ändå så några droppar spelar nog ingen roll.

Jag hade inga biverkningar under behandlingen, men fick ont (Alvedon hjälpte mot värken) och svullen mage efteråt pga att jag troligen blev lite överstimulerad. Fick väldigt många äggblåsor vilket tydde på överstimulering.

Alla reagerar ju olika på hormonerna så det är bara hoppas att allt går bra. Många känner inte av någonting.

Spännande att ni är igång! Stort lycka till!
Kram

Svar: Skönt att höra att det är fler som fått ut droppar efteråt, då kan det ju inte göra något. Jag tycker också att den är trög att spruta med. Men varför ska något vara lätt ;-) Får se om jag får fler biverkningar eller om det stannar vid huvudvärken.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-15 @ 02:27:14
URL: http://pavagmottre.blogspot.com/
Postat av: Tove

All lycka till er! Det är en speciell väg att gå med Ivf, och det är skönt att ha andra som genomgått samma sak i sin närhet! Min fru har också genomgått ivf och är nu gravid v 16 :) inte heller hon har haft direkta biverkningar av gonal-f, förutom som tidigare nämnt- humöret. Men det va nog blandning av hormoner, oro och längtan..
Åter igen- all lycka till er!

www.solblogg13.devote.se

Svar: Så härligt det är att höra från folk som lyckats och nu väntar på en liten. Min stackars man får också stå ut med utbrott. Den stackaren.
Tack för dina lyckönskningar.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-15 @ 07:15:03
URL: http://www.solblogg13.devote.se
Postat av: Mary

Jag blev väldigt gråtmild, grät minst en gång varje dag åt vad som helst. Men samtidigt, det kunde lika gärna berott på situationen.

Jag fick också alltid nån droppe kvar på nålen och oroade mig för att jag inte fått i mig hela dosen, man tar ju så yttepyttelite varje gång, så en droppe kanske är en stor del? Men om det varit så för alla andra här som skrivit kan jag pusta ut. Jag fick dessutom sänka min dos efter nån vecka.

En och annan värmevallning, ömma bröstvårtor(!), kunde inte sova utan linne som skydd, förstoppad och så lite illamående. Det finns ju hundra olika biverkningar så det är nog väldigt individuellt vad man känner.

Svar: Det verkar som om ingen har samma biverkningar som någon annan. Det med att jag kände mig disträ var garanterat förkylningen för det är borta nu. Däremot känner jag mig lite öm över äggstockarna, kan ju hoppas på att det betyder att det växer. Eller så är jag bara knäpp och letar bekräftande symptom.

Väldigt skönt att höra att fler har samma upplevelse gällande sprutorna.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-15 @ 07:48:55
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Lena

Jag fick också huvudvärk av sprutorna, men annars kände jag inte så mycket. Hade också en ganska låg dos och fick ta sprutorna lite längre tid för att äggblåsorna skulle bli tillräckligt stora. Jag fick också ofta en liten droppe kvar efter att jag tog ut sprutan. Är snart klar sjuksyrra och är van att ta insulinsprutor på patienter och det är jättesvårt att inte få en liten droppe kvar när man dragit ut pennan. Tänk att du räknar ganska långsamt till tio innan du tar ut sprutan, så hinner allt gå in ordentligt :). Kram

Svar: En med likadan biverkning :-P Vi får snart se om dosen ska regleras. Tycker jag räknar långsamt men kanske inte tillräckligt, ska ta tiden ikväll och se om jag slipper droppen.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-15 @ 12:08:58
URL: http://jagelena.blogg.se
Postat av: MB

Att det kommer droppar är oundvikligt och ingen fara. :) Tänk på att inte injektera på samma sida varje dag.. utan varannan dag. Men det fixar du! PUSS!

Svar: Det låter tryggt, men det kom tvåa ganska stora idag då jag med våld fick montera av nålen. Den hade fastnat.
Sticker på olika ställen varje dag.
Puss
Mot ett liv

2013-02-15 @ 19:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0