Nybliven ruvare

Nu är jag sedan några timmar tillbaka ruvare. Både min och makens lycka är nu total, även fast vi vet att vi nu har två tuffa veckor framför oss som garanterat kommer att fyllas med oro så har vi bestämt oss för att bara vara totalt lyckliga! I alla fall första veckan.
 
Jag tog flexledigt från jobbet efter lunch för att vi i lugn och ro skulle kunna åka til kliniken. Väl där fick vi komma in i samma rum som vi hade vid äggplocket. Jag fick klä om till samma snygga klänning och sen var det bara till att vänta. Dom var väldigt försenade så vi fick vänta ganska så länge.
 
Samma sköterska som vid plocket kom in och frågade hur jag mådde och hade mått sedan plocket. Efter ytterligare lite väntan kom läkaren in, det var samma läkare som vi hade på vårt första möte, (har haft en annan på VUL och plock). Hon är hur gullig som helst och satte sig ner för att berätta hur det hade gått för vara 19 ägg. Kan säga att du var jag måttligt nervös.
 
Det visade sig att 13 hade blivit befruktade varav 9 st hade delat sig superfint och var av toppkvalitet! Detta betydde att vi fick ett insatt och hela 8 st till frysen :)
Väl innen i salen fick vi se vårt lilla embyo, och det var så fint. Blev alldeles tårögd, att denna lilla fina samling med fyra perfekta celler kan väck så mycket känslor är helt fantastiskt.
 
Vi fick också se när detta lilla embryo sögs upp i katetern och efter att de blivit ordentligt insatt kunde vi se det på ultraljudet som en liten vit prick inne i livmodern.
Så ja, nu kan man faktiskt säga att vi är gravida, och vi har sett vårt embryo bara två dagar gammalt, hur många kan säga att dom har gjort det?
 
Nu ska vi bara vara lyckliga ett tag och hoppas av hela våra hjärtan att den lilla knodden gillar det och bestämmer sig för att stanna. 

Kommentarer
Postat av: Karin

Vasd fint du beskriver dagens upplevelse! Jag blir glad i hjärtat för er skull. Grattis till 2-dagars embryot :) När man tänker på det närmare så är det ju helt sjukt att det ni har sett kan bli en hel människa.. Lite Matrix över det ;)

Håller tummar och tår!
Kram
Villbli3.bloggplatsen.se

Svar: Ja det är faktiskt Matrix, grymt häftigt var det. Det är helt fantastiskt att dessa fyra små celler kan bli till en hel liten människa.Tack för dina tummar och tår :)
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-28 @ 18:20:08
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se
Postat av: Antara

Blev alldeles tårögd! Jag kommer nog precis som du bli tårögd när jag får se ägget (om vi nu kommer till det). Grattis!

Svar: Det är klart att ni kommer dit :) och ja, ni kommer att bli tårögda. Även om det kanske inte är en så romantisk situation man är i med benen i vädret så är det verkligen det finaste man kan se :)Kram
K
Mot ett liv

2013-02-28 @ 18:41:32
URL: http://utanegetbarn.blogspot.com
Postat av: Libra

Grattis till ruvningen. Visst är det en häftig känsla att faktiskt veta. Lycka till nu! :)
Kram
Libra

Svar: Det är en väldigt häftig känsla att se att det faktiskt läggs in där. När man går igenom detta så vet man ju exakt vilken tid man faktiskt blev gravid ;)Kram
K
Mot ett liv

2013-02-28 @ 18:47:15
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/
Postat av: Fiffig

Underbart! Må det gå väl för er nu!
Kram!

Svar: Vi hoppas så mycket vi bara kan. Kram
K
Mot ett liv

2013-02-28 @ 22:22:53
URL: http://fiffig.bloggo.nu
Postat av: Jessica

Hej!

Blir alldeles varm o lycklig när jag läser ditt inlägg :)
Vet hur känslan är! Hade den för lite mer än två veckor sen :)
19 ägg är ju mkt! O 8 till frysen låter ju jätte bra :) Hoppas allt går bra nu!
Kram

Svar: Vi blev jätteglada över att få så pass många till frysen. Vi hoppas så på att knodden ska trivas och stanna. Gick din ruvning bra?
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-01 @ 08:56:32
Postat av: Elin

Grattis till alla fina embryon och till att du blivit ruvare :) Håller tummar och tår för att eran lilla knodd gör sig hemmastad! :)
Kram

Svar: Tack! vi håller också alls tummarna. Nu är det bara att vänta och och hoppas. Kram
K
Mot ett liv

2013-03-01 @ 10:17:01
URL: http://endrom.blogg.se
Postat av: PiOmiO

Grattis! Nu håller vi tummar och TÅR!
Kramis*

Svar: Ja det gör vi. Tack för att vi får låna dina. Kram
K
Mot ett liv

2013-03-01 @ 10:21:09
URL: http://www.piomio.blogg.se
Postat av: Linda

Känner igen mig så i det du skriver,den lyckan man kände när man fått in den lilla eskimån,som i vårat fall. Att man faktiskt kan tänka " nu är jag lite gravid iaf". :-) Jag tyckte dom två veckorna till testet gick jätte bra,och sen den otroliga lyckan då det var ett + på stickan! :-)
Vi var ju på ultraljud i tisdags,3 veckor efter + et. Men tyvärr! :-( Det fanns inget där inne. :-( Det har varit fruktansvärt tunga dagar denna vecka. Usch! Vi trodde verkligen att det hade gått bra,men icke. Så nu är det väl bara att bryta ihop och komma igen å göra ett nytt försök.
Jag håller tummarna hårt för eran skull. Kram

Svar: Nej vad jobbigt och ledsamt. Men jag tycker om din inställning till att det är bara att komma igen, även om det kanske är fruktansvärt svårt och jobbigt. Hoppas att det lyckas nästa gång, och tack för att vi får låna ers tummar i denna väntan. Kram
K
Mot ett liv

2013-03-01 @ 16:04:04
Postat av: Linda

Ja det är inte mycket annat man kan göra än å ta nya tag hur ledsamt och tungt de ens kan kännas nu. Jag sa till läkaren att jag inte behöver en massa månader för att bearbeta detta utan jag vill göra ett nytt försök så fort som möjligt. :-) Så vi får se när det blir. Så nu kan jag hålla alla mina tummar för er,för just nu behöver jag dom inte till mig själv! :-) Kram

Svar: Ja det är bara på det direkt igen. Vad gulligt av dig :) Kram
K
Mot ett liv

2013-03-01 @ 19:33:03
Postat av: Jessica

Hej!

Hoppas allt går bra med ruvningen! :) Det har gått bra för oss än så länge, ska på första ultraljudet nästa vecka :) Antar att det kommer kännas mer på riktigt då :) känner igen det du skriver att man "glömmer bort" att man har något där inne, som förhoppningsvis ska stanna o växa! Senaste veckan har jag dock blivit påmind av konstant illamående :/

Är det er första gång?

Kramar

Svar: Jag hoppas också att den går bra, har börjat nojja nu över att den inte ska ha fäst :( men jag har ju ingen aning, men lite knäpp blir man måste jag ju säga. Vad skoj med UL, vilken vecka är du nu i? Illamåendet är ju något som man helst vill slippa men det kommer att gå över.
Det är vår första gång, så allt är nytt och lite skrämmande måste jag säga.
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-04 @ 10:40:58
Postat av: Jessica

Första gången för oss med så det känns lite overkligt att det funka på första försöket, men helt underbart :) har ni försökt länge? Jag är i vecka 7 nu.. Jo jag vet känslan! O inget finns det man kan göra åt saken heller, bara härda ut, men det kommer gå fort :D

Kram Jessica

Svar: Vi har försökt i 2 år, och inte lyckats uppnå graviditet över huvud taget. Man kan ju inte göra något, och att det ändå ska vara så svårt att bara släppa det och låta dagarna flyta på. Vi hoppas på att det blir som du säger, att det går fort :)Kram
K
Mot ett liv

2013-03-04 @ 20:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0