Platt fall

Jag har mått så bra sen vi var på vårt första möte med Cura, nästan som det var innan vi fastnade här. Men nu idag har det blivit platt fall!
Idag finna bara saknaden och längtan. Jag förstår inte varför jag plågar mig själv med att halva kvällen igår disskutera bebisnamn, barnvagnar, förlossningar och allt annat som hör bebisar till. Kan det vara så att jag i de tillfällena kan trycka undan vår saknad och längtan, kan man prata fram en sanning, om vi pratar tillräckligt mycket om bebisar och saker så kommer vi att få en?
 
Just idag är jag på någon känslomässig botten, försöker säga till mig själv att: Res dig upp! Snart får vi börja behandla, det går framåt!
Det är mycket lättare att säga än att göra. 
 
Jag skyller helt enkelt på bilen. Det är bilens fel. För nu är det precis ett år sen vi köpte ny bil, en ny bil som vi skulle ha för att få plats med vår nya familj och allt som kommer med den. 
När vi provkörde åkte vi och lånade barnvagn för att verkligen kontrollera att den gick in i bagaget, för vi ville ju inte vara tvugna att byta bil snart igen. För en bebis var ju inte långt borta, trodde vi, hade ju redan försökt i nästan ett år så nu var det ju inte långt borta. Men den planerade och redan då mycket efterlängtade bebis kom inte, och har inte kommit. Här åker vi runt två personer i en bil anpassad till en liten familj.
 
Samtidigt blir jag arg på mig själv för att jag hamnar här på botten av mitt barnlösa hål. Jag vill inte att det ska ta över mitt liv, att jag inte ska kunna tänka på något annat. Jag vill vara glad och må bra. Jag har en helt fantastisk och underbar man, varför kan jag inte glädjas och njuta av det?
 
Jag trodde jag hade lyckats klättra ur hålet när jag halkade på sista stenen och är nu tillbaka längst nere.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag önskar att det fanns något som jag kunde skriva för att få dig att må bättre idag. Jag vet ju själv att det inte finns några ord som gör gott, det är ju inte ord som behövs. Jag kan bara säga att det är helt förståeligt att du känner som du gör, tillåt dig att göra det! Jag tänkte en gång att det iaf är tur ATT man känner något, tänk vad tråkigt livet vore utan känslor, ingen kärlek, ingen glädje, förväntan, förhoppning - inget.

Ingen tröst jag vet..

Jag skickar dig en styrkekram!
Karin

Svar: Tack fina du, tänk vad fantastiskt det är att människor man inte känner kan ge en så mycket stöd. Din kram värmer. Kram
K
Mot ett liv

2013-02-03 @ 19:34:44
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se
Postat av: Lena

Eftersom jag är i samma situation så vet jag att ingenting kan få saknaden att försvinna. Men känslan av att inte vara ensam, och att det faktiskt finns människor som kan förstå, det brukar i alla fall göra mig lite mindre deppig. Jag hoppas att mina hejarop och kramar kan stötta dig!

De du skriver i inlägget känns så bekant. Den där dumma, och stora, bilen som står parkerad utanför huset och hånflinar åt en. Och listan på namn i iphonen. Och alla bebissidor på nätet med gulliga kläder och leksaker. Men vår dag kommer! Och då blir vi världens bästa mammor. Så säger vi :)

Svar: Det är hos er jag söker och finner tröst och stöd. Det är så skönt att se att man inte är ensam. För i vissa stunder känner man sig som den mest ensamma i hela världen. Hoppas verkligen att det blir vår tur snart.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-03 @ 20:38:16
URL: http://jagelena.blogg.se
Postat av: Christina

Jag vet precis vad du menar och det brukar komma "dagen efter" för mig också om jag har varit iväg på något liknande.

Jag hoppas du kan få lite tröst i att vi är många som delar dina känslor. Det är ok att känna både ilska, avundsjuka och sorg.

Kram!!

Svar: Just därför är det väldigt skönt att ha er att ventilera med, jag hade nog gått under annars. Ja, innerst inne vet jag ju att jag går känna så, men samtidigt känns det så dumt.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-04 @ 11:25:06
URL: http://carumcarvi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0