Två dagar kvar

Nu är det två dagar kvar till äggplock. Hormonerna har gått mig till huvudet. Jag är arg, ledsen och skitglad om vart annat. Det är fruktansvärt jobbigt både för mig och min man eftersom ingen av oss vet hur jag kommar att reagera på saker som händer eller något han säger.
Jag känner mig så maktlös när jag inte kan ha kontroll över mina egna känslor.
 
Magen är väldigt svullen och mer öm än någonsin, vet inte hur jag ska klara av att jobba en hel dag imorgon då det smärtar när jag går och så fort jag sätter mig ner. det ser helt klart ut som om jag svalt en balong, och även fast jag har ganska så löst sittande klänningar så skymtas den uppblåsta magen. 
Vi håller ju verkligen tummarna för att den inte ska försvinna utan övergå till en gravidmagen och inte bara en mage full med ägg.
 
Jag har läst på många trådar på forum och olika bloggar att äggplocket skrämmer folk. Jag är verkligen inte rädd för själva äggplocket. Det jag är rädd för är att de inte ska få ut några ägg eller att de inte ska bli befruktade. Det är den tanken som skrämmer mig och min man mest. 

Kommentarer
Postat av: Fertilitetsresresa

Åh jag förstår din oro (även om jag inte har varit där själv än, men är om ett par veckor)! Finns inget annat att göra än att försöka komma på något som kan distrahera för en stund?
Kram och lycka till!!

Svar: Att säga till sig själv flera gånger att man ändå inte kan göra något åt det verkar inte hjälpa. Ska packa in katterna i bilen och åka upp till mamma så förhoppningsvis distraherar det en aning :)Oj, spännande, hur långt har du kvar?
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-24 @ 12:15:54
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se
Postat av: Karin

Man är ju sjukskriven från jobbet på grund av förkylningar, som är betydligt lättare både psykiskt och fysiskt än det du genomgår. Var snäll mot dig själv när det gäller att jobba säger jag (som nyligen brakat in i väggen och plötsligt blivit så förnuftig) ;)

Lycka till!
Villbli3.bloggplatsen.se

Svar: Har också hört att man kan sjuka sig. Saken är ju den att jag tänker alldeles för mycket när jag är själv hemma. På jobbet finns annat som tar upp ens tid än dumma tankar. Men jag ska lyssna på min kropp så mycket jag kan. Hoppas så att du kommer ut från väggen snart.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-24 @ 12:50:05
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se
Postat av: PiOmiO

Ägg kommer det finnas, speciellt eftersom det ömmar när du går och sitter! var samma för mig!
däremot om dem befruktas och delar sig som de ska är ju en annan sak. Jag var ju inte alls nervös över om det skulle finnas ägg eller inte, utan om de hittade spermier, vilket de ju inte gjorde =/
Detta ska allt gå bra ska du se! Lycka till på ÄP dagen, kom ihåg att be om ngn lugnande tablett och påbörja smärtlindringen med tabletter i tid INNAN smärtan kommer efter äggplocket. Jag slapp ju smärtan helt =)
KRAM*

Svar: Ja läste det på din blogg, så ledsen jag blev för er då. Vi är mest nervösa för om det ska befruktade då maken varit sjuk ett tag, och vi vet ju att sjukdom kan göra simmarna lite slöa. Det ska jag komma ihåg, vill vara så lugn och fin som möjligt.
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-24 @ 13:27:10
URL: http://www.piomio.blogg.se
Postat av: Mary

Jag tror det är extremt individuellt hur man känner under/efter ett äggplock. Jag kände ingenting under, fick lugnande och alvedon innan och morfin så jag nästan somnade under själva plocket.
Däremot efteråt fick jag ont, säkert både pga lite mat i magen och att allt ramlade på plats igen efter att äggblåsorna tömdes. Så glöm inte alvedonen efter också. Lycka till, det kommer gå vägen!

Svar: Säkert är det så. Vad bra att det var smärtfritt för dig :-) Kan tänka mig att kroppen får deg lite jobbigt när allt ska tillbaka på plats. Ska komma ihåg Alvedon efteråt. Hade du ont dagen efter med? Kram
K
Mot ett liv

2013-02-24 @ 15:12:17
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Tove

Frugan har gjort 3 äggplock. Alla har känts olika för henne. Det sista gjorde mest ont- även dagarna efter- men det var också det som sedan blev ett + :-)
All lycka på fortsatta resan!

Svar: Då kan jag alltså förvänta mig vad som helst, hoppas att vårt också resulterar i plus :) Kram
K
Mot ett liv

2013-02-24 @ 23:22:43
URL: http://www.solblogg13.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0