VUL nummer två

Ultraljudet idag gick väldigt bra, fina stor äggblåsor på mellan 14-18 mm, så nu har vi fått boka in äggplock på tisdag nästa vecka. 
Jag är svullen som bara den och det gör ont i vänster äggstock så fort jag sätter mig ner, ibland när jag har riktig tur så ömmar det ordentligt varje gång jag sätter ner vänster fot när jag går. Men står ut utan problem då jag vet att det är ett tecken på att äggblåsorna växer sig stora. Vi vill ju ha så många fina ägg som möjligt så att vi förhoppningsvis kan lägga något i frysen.
 
Även fast det gick så bra på kliniken så har jag inte mått alls bra idag, har varit väldigt nere och trött. Vet inte om det är lite spänningar som släpper nu när jag vet att det finns fina blåsor, eller om det är hormonerna som spökar. Har ju bara två sprutdagar kvar så förhoppningsvis kan man känna sig lite gladare efter det.
 
Blev ordinerad lugna aktiviteter i helgen av doktorn, typ bokläsninga. Har i alla fall bokat in en myskväll hemma hos en kompis imorgon så jag har inga planer på att ge mig ut och springa och annat. Ska bara ta det lungt och gro mina ägg.

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis! :-) Härligt att höra att de såg bra ut och att äggblåsorna växer så det knakar. Då är det en stor dag för oss båda på tisdag,vi får hålla tummarna både för varann och för oss själva. :-)
Ta nu det lugnt i helgen och ruva på ordentligt! :-) Kram

Svar: Ska du också plockas på tisdag? Vad spännande, vi håller tummarna för varandra så mycket vi kan. Du får också ruva på, nu kör vi :)
Kram
K
Mot ett liv

2013-02-22 @ 19:16:55
Postat av: Emma

Skönt att ditt VUL också gick bra.
Äggplock för mig på måndag -längtar-
Men jag har inte heller mått bra idag, tror det är spänningar som varit,sov väldigt dåligt inatt och så är man svullen. Men känner mig lit halvsjuk, mår illa och sånt. Bara att genomlida en jobbnatt så kan man vila sen.
JAg ska inte ta någon mer gonal.f utan bara en sista puff av suprecuren ikväll :)

Lycka till på tisdag :)
Kram

2013-02-22 @ 19:35:00
Postat av: Emma

Skönt att ditt VUL också gick bra.
Äggplock för mig på måndag -längtar-
Men jag har inte heller mått bra idag, tror det är spänningar som varit,sov väldigt dåligt inatt och så är man svullen. Men känner mig lit halvsjuk, mår illa och sånt. Bara att genomlida en jobbnatt så kan man vila sen.
JAg ska inte ta någon mer gonal.f utan bara en sista puff av suprecuren ikväll :)

Lycka till på tisdag :)
Kram

Svar: Det måste vara något sånt. Vad kul med äggplock på måndag, då tar du steget före mig. Du får berätta på måndag hur det gått för er. Hoppas att det inte blir för jobbigt på jobb i natt. Kram
K
Mot ett liv

2013-02-22 @ 19:35:42
Postat av: Linda

Nej jag har redan plockat ut ägg,det gjorde jag i höstas.på tisdag ska jag göra ultraljud för nu är det 3 veckor sen som jag kissade + på ett gravtest! :-)

Svar: Wee, kom på sen att du redan gjort det :-) härligt så då får ni se ett litet hjärta :-) så underbart. Kram
K
Mot ett liv

2013-02-22 @ 20:49:27
Postat av: Tove

Att vara svullen är vanligt vid ivf. Jag vet att min fru sa det kändes som hennes äggstockar "hängde utanför" och ja- hormoner finns det gott om.. Det gäller bara att ta ett extra andetag :-)
Lycka till på tisdag!

Svar: Ja det kan man lugnt säga att det finns. Hoppas att svullnaden inte går ner utan övergår illa en gravidmage :-) Kram
K
Mot ett liv

2013-02-23 @ 07:40:34
URL: http://www.solblogg13.devote.se
Postat av: Fertilitetsresresa

Underbart!! Ta det lugnt så hoppas vi på finfina ägg :)
Kramar

Svar: Ja det gör vi med. Känner mig väldigt uppsvälld. Idag har jag en så rolig aktivitet som att tvätta, gå upp och ner till tvättstugan är nog den form av träning som är tillräcklig.Kram
K
Mot ett liv

2013-02-23 @ 11:49:17
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0