Forskning

Jag har precis som många andra här i IVF världen uppmärksammat att det nu verkar vara ett ganska så hett ämne. Då jag hörde om denna studie som jämförde risken för propp i lungan under graviditet hos personer som genomgått IVF, i förhållande till de som blivit gravida på naturlig väg var jag ju tvungan att dyka djupare i detta.
 
Vetenskapsfreak som jag är letade jag såklat upp artikeln som de svenska forskarna publicerat i British medicine journal för att se vad detta handlade om. Visst visade det sig att risken var förhöjd för IVFare även äm dessa siffror fortfarande inte är så höga.
 
Vad jag förstod det som kunde det vara pga den kraftiga östrogenökningen som kroppen utsätts för vid en IVF.
 
Om någon annan också vill gräva ner sig lite djupare så kan ni läsa artikeln här:
 
http://www.bmj.com/content/346/bmj.e8632.pdf%2Bhtml
 
Idag har vi postat hälsodeklarationer och journalerna till Cura och nu är det inte så långt kvar till vår tid, ska ta upp detta med blodpropp med läkaren och höra vad hon/han säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0