Omöjliga RMC

Idag blir det mys här hemma, det är bara vi två och katten så det ska bli mysigt. Gjorde en egen variant på tacos till middag som faktiskt blev väldigt lyckad.
Gjorde en bönröra med tomater, jalapenos och vitlök samt en avocadosalsa. Var en väldigt god kombination.
 
Längtar som bara den till den 21a då vi har vårt möte, jag måste bara lyckas ta ledigt från jobbet halva dagen. Då vi måste åka till Malmö och mötet tar en timme behöver jag vara ledig efter lunch. Jag vet inte vad jag ska göra om chefen säger nej...
 
Vill ju helst inte berätta men om det ställs på sin spets så måste jag nog. Det är ju verkligen inget vi skäms över, men vill inte att alla på jobb ska få veta då jag tycker att detta är det mest personliga vi har.
 
Vi försökte ringa till RMC igår för att höra om deras regler, jag har nämligen läst bland annat på familjeliv att vissa landsting har som regel att om du söker privat hjälp så har du förbrukat dina chanser att få gratisförsöken som de erbjuder. Vi vill ju verkligen inte att det ska hända, för vad gör vi om det inte går? Vi är ju inte gjorda av pengar, och privat IVF är verkligen inte gratis. 
Men att få tag på dom var lättare sagt än gjort, telefontiden är 4 timmar en dag i veckan. Trodde nästan att det var ett skämt, men nejdå. Vu får snällt vänta till tisdag och ringa då. Hoppas verkligen att de inte har så dumma regler, för det hade ju känts så skönt att kunna ha gratisförsöken som back up.

Kommentarer
Postat av: Emma

Kan inte stämma att telefontiden bara är 4 timmar en dag i veckan. Är du säker att du inte kan ringa de övriga dagarna också?
Jag har haft kontakt med dem under en lång tid och det har inte varit några problem att få tag på dem under måndag till fredag.Lite längre telefon köer på förmiddagarna bara.

Svar: Det verkar lätt att få kontakt om man redan är patient. men om man inte är det verkar det vara svårare.
kram
K
Mot ett liv

2013-01-11 @ 22:01:47
Postat av: Emma

Vad tråkigt att det är så. Jag hoppas du får tag i dem i veckan :)

Svar: Det hoppas jag med, förväntar mig massiv telefonkö. Kram
K
Mot ett liv

2013-01-12 @ 20:59:11
Postat av: alexandra

hoppas verkligen inte det är så med gratisförsöken, då blir man ju bara arg.

Svar: Jag hoppas verkligen att de inte har så dumma regler. Kram
K
Mot ett liv

2013-01-14 @ 20:48:06
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Elin

Det låter konstigt att det skulle vara så.. men ett av kraven för de landstingsfinansierade försöken är ju att man inte har gått igenom en lyckad IVF (som ledde till barn). Så om ni gör IVF privat och ni lyckas på det så är ju de landstingsfinansierade försöken borta ur bilden. Men gör ni privat och inte lyckas borde ni få dem då :)

Svar: Hej. pratade precis med dom och man förbrukade inte försöken om man gjorde ivf privat och betalade själv. Men om man gjort misslyckade ivf i annat landsting hade man förbrukat alla sina försök.
så det verkar bara vara till att tuta och köra för vår del.
Kram
K
Mot ett liv

2013-01-15 @ 12:37:26
URL: http://elinpie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0