Ont..

Fick höra igår på jobbet att ännu en fått barn. Även om man inte får så känner jag en fruktansvärd avundsjuka och sorg. Känslan som att någon står bakom kör en kniv genom ryggen i mitt hjärta och viskar; glöm inte att dom blev gravida direkt..

Blir dessutom skräckslagen varje gång bebisar kommer på tal, för med detta ämnet kommer frågorna, och jag vill inte komma ut med detta på jobb, inte än. Så jag ljuger, vilket känns ännu värre. Säga att man inte vet när eller det får komma senare är svårt, speciellt eftersom att vi skulle ge vad som helst.

3 dagar kvar :-)

Kommentarer
Postat av: Votivi filii

Vet exakt hur det känns. Senast vi hade möte på jobbet, kom vår kollegas med sin 1 månadsbebis.

Och klart att vi får lov att känna så, och att man får dåligt samvete av det visar bara på att vi inte är helt förstörda psykiskt.

Kram

Svar: Ja det känns ju tryggt att man inte gått och blivit helt knäpp. Kram
K
Mot ett liv

2013-01-18 @ 14:42:28
URL: http://votivifilii.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0