Vad synen kan ändras fort

Kom igår att tänka på hur fort synen på vad som är viktigt i livet kan ändras. För mig har det alltid varit viktigast att skaffa mig en bra utbildning så att man sen ska kunna få ett jobb. Efter att man är klar med det kan man börja fundera på annat.

Jag träffade min man under utbildningen, han var det första som jag kom att älskar och vi pratade tidigt om att vi ville skaffa barn, men detta skulle så klart väntar tills vi var klara med skolan. För hur många gånger har man inte hört att utan utbildning får man inget jobb, och utan jobb kan man inte försörja en familj.

Vi är fortfarande inte helt klara med utbildningarna, men det är på något sätt inte lika viktigt längre. Jag har min mastersexaminering på onsdag, men allt jag kan tänka på är att vi ska till Cura igen på torsdag.

Nu är vår längtan och strävan mot denna bebis det ända som är viktigt i våra liv. Vad gör en titel om man inte kan få det man så högt önskar?

Snart påbörjar vi det som vi hoppas ska bli slutet på vår snåriga väg.

Kommentarer
Postat av: Fertilitetsresresa

Grattis till Din Master - var stolt!! Jag har också en och när man får perspektiv inser man hur häftigt det faktiskt är :)
Och lycka till på Cura på torsdag!!
Kram

Svar: Tack. ja, jag ska bry mig mer om den, speciellt nu när mamma ska komma ner för att lyssna på mig. Ska öva mer ikväll. Kram
K
Mot ett liv

2013-01-27 @ 13:38:11
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0