Var är motivationen?

Hur kan det vara så svårt att fokusera. Har ju som jag skrivit i tidigare inlägg precis avslutat mitt mastersarbete, det lilla som kvarstår för att jag ska kunna få ut min examen är att jag ska hålla ett seminarium där jag presenterar och försvarar mitt arbete.
 
Då jag har svårt att få tag på min opponent och min examinator för att kunna bestämma ett datum hade jag tänkt göra klart presentationen redan nu så att jag ska slippa stressa senare. För det finns inte mycket annan tid än helgerna till att göra det då jag jobbar på dagarna.
 
Men fy vad motivationen lyser med sin frånvaro och allt annat på nätet lockar så mycket mer, det är mycket roligare att sitta och läsa alla bloggar och fundera på om jag kanske ska ta maken med på bio ikväll. Har lyckats göra två slides och igår hade jag bestämt att jag skulle vara klar när mannen kommer hem från jobbet så att vi kan åka till IKEA och sen köpa lite saker till lilla katten.
 
Har ni, mina kloka läsare något tips på hur jag får tillbaka mitt fokus?

Kommentarer
Postat av: Fiffig

Har inga bra tips, jag har precis samma problem! Korta stunder kan jag snöa in mig på andra saker som vårt stundande bröllop eller katten som vi ska köpa. Men på jobbet är jag hopplöst oengagerad. Gör det jag ska, men tänker på annat mest hela tiden.

Kram

Svar: Förstår verkligen att du snart in, både gifta sig och skaffa katt. Jag hade inte kunnat tänka på något annat. Det gick så där med motivationen, men är nästan klar i alla fall.
Kram
K
Mot ett liv

2013-01-19 @ 18:05:40
URL: http://fiffig.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0