Foglossning

Mina foglossningar blir verkligen inte bättre, idag har jag haft ondare än på länge. Att det dessutom inte hjälper att sitta ner då jag har mest runt sittbenen gör inte det hela lättare. Har mejlat BM som är i tjänst och frågat vad jag ska göra, för det är två veckor kvar till vårt nästa besök. Får förslag på jobb om att jag ska sjukskriva mig men jag vill ju verkligen kunna jobba för jag kommer att bli knäpp av att bara sitta hemma.
 
Lite sent tycker jag att ha besöket efter inskrivningen först i v27 men så blir det väl när det är semestertider. 

Kommentarer
Postat av: antara

Hej!
Visst är det jobbigt? Jag har oxå vid rumpan och även i svanskotan. Jag ligger just nu i sängen o kan inte röra på mig bara för att jag dammsög och bädda sängen.
Så vitt jag vet kan inte barnmorskan göra nåt. De kommer att säga att du kan gå till sjukgymnast. De i sin tur gör inte heller mkt. Jag fick lite övningar och om jag får jätte ont så ska jag få låna en TENS maskin.
Bältet hjälper mig lite men det är även lite obehagligt.

Det viktigaste är nog att lära sig vilka rörelser man kan o inte kan göra. Och lyssna på sin kropp.

Jag vill inte heller bli sjukskriven, jag har lixom 5 månader kvar! Jag skulle bli galen då!
Men samtidigt skulle det vara hemskt att ha så här ont eller värre varje dag efter jobbet.

Hoppas du mår bättre snart!
Kram

Svar: Precis, barnmorskan kunde inte göra något alls utan rekommenderade sjukgymnast eller så sa hon att akupunktur kunde hjälpa. Akupunktur känns väl som det jag kan tänka mig prova. Men det verkar vara att röra sig långsamt och försiktigt som gäller.
Kram
K
Mot ett liv

2013-07-31 @ 22:04:30
URL: http://utanegetbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0