Fortfarande ofrivilligt barnlös

Det är precis vad jag är och känner mig. Fast än jag går med en stor mage och lyckan just nu är total så är vi och kommer alltid att vara ofrivilligt barnlösa. Den sjukdom vi drabbats av är inte botad bara för att vi nu bakar vårt önskebarn som vi längtat så efter.
En gång ofrivilligt barnlös och IVFare, alltid ofrivilligt barnlös och IVFare. Sannolikheten att vi kommer behöva gå igenom ett eller flera FET när knodden ska få syskon är ganska så stor. Det kanske känns som om jag tänker väldigt långt in i framtiden. Men eftersom att det tog oss två år att komma hit så är det kanske inte så dumt att tänka på det. 
 
Man kan skoja om att vi har 8 "barn" i frysen som vi kan ta av vid behov, men för oss är det så mycket mer. Massor med känslor finns hos dessa små vackra embryo. De ligger där och är vår framtid, för som det ser ut nu så kommer det varje gång vi vill göra det som för många är intimt och självklart vara flera andra inblandade.
En gynekolog i ett sterilt rum med en embryolog i labbet som ser till att vårt lilla liv och vår framtida lycka hamnar tryggt och säkert där det hör hemma.
 
Vill också passa på att gratulera Votivi filii som äntligen lyckats efter många år av strävan och längtan. Det värmer mitt hjärta att läsa detta och jag önskar er all lycka!

Kommentarer
Postat av: AJ

Du är inte den enda som tänker att skaffa fler barn i framtiden. Jag har tänkt mycket på om och när jag vill bli gravid igen så att lillen kan få ett syskon. Dock kommer vi få göra om processen då inga ägg överlevde.

Sen kan jag tänka att jag kanske blir gravid spontant, så vet inte hur man ska göra efter födseln om man ska använda skydd eller inte?? För jag blev ändå aldrig gravid som vanligt.

Svar: Vad tråkigt att ni inte fick något till frysen och måste börja om från början. Men det finns ju inget som säger att våra kommer att överleva upptining. Usch vad man tänker på allt sådant hela tiden.
Vi tänker inte skydda oss efter att lillan har kommit då vi vill ha fler barn och vi har inte lyckats få till plus över huvud taget på egen hand, så det känns som om vi har oddsen emot oss. Det gör oss inget om vi får våra tätt.
Har ni funderat något över det?

Kram
Mot ett liv

2013-07-11 @ 15:38:24
Postat av: AJ

Det är samma sak här då jag inte blev gravid på det vanliga sättet så kommer vi inte använda skydd. Skulle jag bli gravid direkt efter så kommer vi behålla barnet. Man får ta en dag i taget helt enkelt

Svar: Precis, och vet man med sig att man vill ha fler än ett så kan man ju inte annat än bli lycklig över en spontan graviditet.Kram
Mot ett liv

2013-07-12 @ 20:49:33
URL: http://pvgendit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0