Massiv invasion

En massa onda bakterier har invaderat mitt tandkött och gett mig ordentligt med inflammation. Det gör så ont och är så svullet, då det sitter bakom visdomtanden i underkäken så kan jag inte äta ordentligt heller. Jag har haft lite strul med mitt tandkött innan jag blev gravid men nu har det blivit extremt, men läste ju som sagt att det är ganska så vanligt förekommande hos gravida. 
Har nu varit på apoteket och köpt bakteriedödande munsköjl som ska användas flitigt, om det inte har blivit bättre om några dagar får jag väl svälja mitt obehag för tandläkare och boka en tid så att jag kan få lite hjälp. Har ju såklart läst att det inte är speciellt bra för bebisen att gå runt med det.
 
Idag har det inte varit så mycket aktivitet i magen, det beror kanske på att det levdes rövare hela natten igår så att jag låg vaken nästan en timme vid tre för att det sparkades så mycket, jag tror inte att hon uppskattade mitt val av sovställning. 
Det var lite mysigt att bara ligga där och känna de små sparkarna, nackdelen var ju att jag varit väldigt trött på jobbet idag, men det kan ju inte hjälpas.
Igår fick maken känna små sparkar från utsidan, det skymtade nästan en liten tår i ögonvrån <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Önskan om ett barn

Ja, att känna sparkarna är den bästa anledningen att vara uppe på nätterna :) Stor kram till dig!!

Svar: Precis, helt fantastiskt. Kram
K
Mot ett liv

2013-07-02 @ 13:33:39
URL: http://onskanomettbarn.spotlife.se
Postat av: Fiffig

Uscha! Varje gång jag gjort Ivf har jag också fått ont i tandköttet och särskilt i en vissomstand. Kommer även ibland när jag är förkyld. Men just nu känns det inget (peppar, peppar). Fast jag kanske borde förebygga lite för säkerhetsskull. Är noga med tandtråd men slarvar med munskölj. Cordosyl är bra och ok även för gravida. Den körde jag med sist, och till slut släppte det onda!

Kram!

Svar: Det är inte alls kul! Har också köpt corsodyl, hoppas att det hjälper snart! Hoppas att du slipper det helt.
Kram
K
Mot ett liv

2013-07-02 @ 14:06:47
URL: http://fiffig.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0