Slutet av semestern.

Då var vi hemma igen efter semestern. Efter bröllopet åkte vi med ett par kompisar ner till Krakow för att semestra lite. En väldigt vacker stad med god mat, mysiga judiska kvarter och fina torg och små gränder. Ska man semestra i en stad så kan jag verkligen rekommendera Krakow, dessuto är det fortfarande billigt trots att där är så mycket turister. Nu i efterhand var det inte den mest optimala semestern för mig då vi mest tog oss runt till fots. Jag hade lyckats dansa sönder en fog på bröllopet så nu går jag ännu sämre. Men jag lyckades stappla runt ganska så bra i alla fall. Det blev lite för mycket för kroppen när vi bestämde oss för att besöka Auschwitz på vad som visade sig vara den varmaste dagen av resan, som även utan stor mage är ett väldigt påfrestande besök. Vi fick gå före i biljettkön då jag kan gissa att det inte är så vanligt att komma dit med stor mage och en liten bebis (våra vänners 4 månaders pojke). Fick till och med höra att, "this is no place for baby".
 
Jag lyckades dessutom dra på mig en aggressiv förkylning som jag delvis skyller på maken och delvis på ACn på hotellet. Men här ligger vi inte på latsidan de sista semesterdagarna så idag har vi varit iväg och beställt vagn med tillbehör.
Det blev en Emmaljunga cit cross i färgen brown flowers.
Förutom själva vagnen med sittdel och liggkorg blev det också skötväska, bensäck till sittdelen och en fodrar åkpåse som också går att sätta fast i babyskyddet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0