Trött till tusen

Jag har alltid älskat sommaren och värmen, men nu är det faktiskt mest jobbigt. Stor mage och strålande solsken med 30 grader låter säkert som en dröm, men jag känner bara att den lilla ork som fanns blir som bortblåst.
 
Jag vet inte om det är värmen eller ett lågt järn som gör att jag är så trött, idag har jag sovit i två omgångar på dagen och varit sjukt trött ändå. Känns jobbigt då dagen bara försvinner, dessutom är det tillbaka till jobbet på måndag så jag vill ju inte sova bort mina sista semesterdagar. Blev bortbjuden på grillning till ett par vänner imorgon som bor en timmes bilfärd bort, men jag känner verkligen att min kropp nog inte orkar, och att ACn i bilen är sönder gör ju inte det mer lockande. Har lagom dåligt samvete för att jag tackade nej utan någon mer vettig anledning.
 
 

Kommentarer
Postat av: Votivi filii

Vädret är som en dröm, problemet är att det är så kvalmigt. Det skulle behöva komma ett rejält åskväder och rensa i luften.

Och att vara gravid, trött och i denna värmen tycker jag är en ganska så bra och fullständigt giltig ursäkt till att tacka nej.

Kram

Svar: Jag känner mig helt kluven då jag tycker att det är helt fantastiskt väder, men samtidigt inte om du förstår. Luften skulle behövt bli lite friskare. Nu i efterhand är jag väldigt nöjd med att vi avböjde och bara tog det lugnt. Får ju försöka ladda upp till att gå tillbaka till jobbet.
Kram
K
Mot ett liv

2013-07-26 @ 23:12:32
URL: http://votivifilii.blogspot.se
Postat av: AJ

Har du kollat upp dina järn värden? Se till också att du dricker mycket vatten nu när det är så varmt, jag tål inte heller värmen så bra nu när jag är gravid. Får nästan panik när jag tänker på att jag ska resa utomlands snart.

Svar: Inte sen inskrivningen, men ska till barnmorskan snart igen. Har börjat dricka lite vätskeersättning också och känner mig lite bättre då, vill ju ersätta salter jag förlorar med. Var ska ni resa? Hoppas att det går bra även om det är varmt.
Kram
K
Mot ett liv

2013-07-27 @ 11:50:12
URL: http://pvgendit.blogg.se
Postat av: karin

Jag tycker att det låter som att du har en alldeles utmärkt anledning - din hälsa :) Passa på att vila när kroppen behöver det!
Kram

Svar: Det känns verkligen som om jag inte gör annat än sover bort halva dagarna. Undrar verkligen hur jag ska orka tillbaka till att jobba fullt ut morgon ;-) Kram
K
Mot ett liv

2013-07-27 @ 14:03:49
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se
Postat av: Mia

Det där med tröttheten är så sjukt jobbigt, och man får nästan lite dåligt samvete över att vara trött.
Är själv bara i vecka 14, men ett blodvärde på 103 järn 4 och järdepåer på 1 så är jag rejält medtagen. Och själv fått tacka nej till en massa nu i sommar kan faktiskt vara rätt stressande. Sommar, man vill göra en massa och njuta, men i st är värmen jobbig och man är trött... MEN man ser fram emot vintern/nästa sommar för då har man en liten knodd att gosa och leka med och det kommer nog ge betydligt många mera underbara sommarar!=)

Svar: Ja, det gäller att blicka framåt. Ska till barnmorskan om lite mindre än två veckor så jag tänkte be att få kolla järn då. På inskrivningen låg jag bra med höga depåer och blodvärde inom gränsen (även lm det var lite lågt jämfört med vad jag låg på innan grav). Kram
K
Mot ett liv

2013-07-28 @ 13:54:11
URL: http://familjenlangtan.blogg.se
Postat av: AJ

Vi kommer resa till Småland några dagar sedan bär det av till Turkiet i 1 vecka.

Svar: Turkiet, där brukar det ju vara varmt men mysigt :-) Om det blir varmt får du ligga på rummet med AC när det är som varmast. Det går säkert bra. Hoppas att ni får det mysigt. Kram
K
Mot ett liv

2013-07-28 @ 16:00:23
URL: http://pvgendit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0