Ullared

Som sagt tidigare så var vi i Ullared för att shoppa loss igår. Mamma ville också följa med så henne och sambo hämtade vi upp på vägen. Där var mer folk än vad jag hade förväntat mig men samtidigt inte så mycket att det blev jobbigt att gå där. För att gå rakt på sak började vi med fika så att jag inte skulle förvandlas till ett skoningslöst monster för att sedan börja shoppingen på bebisavdelningen.
 
Där fanns hur mycket som helst att köpa men vi lade lite band på oss och kommer att vänta med att köpa de stora sakerna som badbalja, bärsele, babysitter och barnstol tills vi närmar oss ankomsten lite till, mest för att vi måsta ha någon plats hemma att förvara sakerna på tills knodden kommer. De kan ju inte stå framme och vänta på att bli använda i sex månader till. Så det vi handlade till knodden var en liten söt mössa och en mysig ullig filt. Då vi inte vet vad vi kommer att ha för mått på spjälsängen så kunde vi inte köpa bäddsätt, madrass och annat till den. 
Mamma gick också loss på babyavdelningen och köpte tre bodies, en pyamas och en overall till knodden. Den ska ju komma till oss på vintern så då är ju lite tjockare kläder ett måste. 
 
Efter att vi botaniserat klart där kunde vi gå lös på allt annat. Det andra som var viktigt att det kom med hem var en jacka som jag kan knäppa. Jag kan inte stänga några av mina jackor längre. Hittade en fin med dragsko i midjan så det gick hur bra som helst att ta en som var två storlekar större då den går att dra ihop i midjan, så nu har jag en jacka med plats för en växande mage. Sen slank där ju ner ett och annat med i vagnen som vi bara inte kunde vara utan, så det blev en helt lyckad shoppingdag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0