Bullar i ugnen

Sen jag kom hem från jobbet har jag bakat bullar, det är min tur att ha frukost på jobbet imorgon och jag tycker det är mycket godare med hembakat. Så det blev två sorter, morotsbullar och grova grahamsbullar. Nu ska jag bara vänta på att de ska svalna. 
 
Idag har tankarna flugit iväg på hur vi ska göra om i badrummet för att få plats med tvättmaskin, skötbord och mer förvaring. Vet att deg än är väldigt tidigt, men det känns så härligt att för en gång skull kunna drömma sig bort i sådana planer och faktiskt känna att dessa drömmar är inom räckhåll. 

Kommentarer
Postat av: Janne

Började följa din blogg när jag blev eksimå-ruvare ungefär samma dag som du (våra embryo skiljer sig bara 4 dagar). Var så glad att du fick ett plus (grattis!), och blev ännu gladare när vi också fick vårt plus ett par dagar senare:-) Det är så roligt att läsa dina tanker, de är så lika allt som spöker i mitt huvud (började också fundera vart vi ska ha skötbordet;-)). Nu är det bara att räkna ner till första VUL, eller hur? Under tiden ska jag njuta av den här perioden där jag kan kalla mig gravid, sova mycket (är så himla trött!) och ta han om mig själv och det lilla embryot:-)

Svar: Vad härligt att ni också fick ett plus, grattis till er. Jag tror att många i vår sits går i liknande tankar. Jag kan nog inte riktigt lita på att jag är gravid förrän efter VUL, vi har vårt den 3/4 så det är bara att räkna ner till det. Jag är också så trött, blir alltid så trött att jag nästan kan somna stående, och det kommer alltid vid två-tiden på jobbet, lagom jobbigt. Men jag mår inte illa i alla fall. Hur mår du förutom tröttheten?
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-19 @ 08:34:06
Postat av: Janne

Hej,
Förutom att jag är jättetrött (somnar ungefär 9 timmar per natt och är ändå sugen på att ta tupplur flera gånger om dagen, oftast på eftermiddagen) har jag egentligen inte så många "besvär". Enligt min man har brösten blivit lite större, men de är inte ömma. Inget illamående heller, men de flesta av mina tjejkompisar mådde inte illa under deras graviditer, så der är inget "måste".
Jag har varit gravid 2 gånger tidigare men det slutate både gånger i en MA, så vi försöker verkligen att hålla både fötter på jorden och inte hoppas allt för mycket. Först efter VUL (10/4) kommer vi att tillåta oss själva att fira tror jag. Nu är det "bara" 3 (långa) veckor kvar till VUL...
Kram tillbaka.

Svar: Vad skönt att inte ha symptom. Men ändå vill jag det, det är som en liten bekräftelse på att det finns någon där inne. Vi kommer också att vänta med firandet till efter VUL, det är ju bara två veckor till vårt... Värst vad vi bara väntar hela tiden.Kram
K
Mot ett liv

2013-03-20 @ 09:14:45
Postat av: Mary

Men nu är det väl äntligen på tiden att du får börja planera på riktigt, även om det är tidigt. Vi som går och väntar och väntar på att få bli gravida är ju nästan gravida längre än 9 månader så som vi styr och ställer med kroppen med hormoner. Så nu är det dags att få börja boa tycker jag :-) Kram

Svar: Det är sant, vi ivfare har FN väldigt lång graviditet. Jag tänker vänta till efter vi har sett knodden på ul. Efter det då ska det boas :-) Kram
K
Mot ett liv

2013-03-21 @ 12:53:06
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0