IVF-familjen

Jag känner lite som att vi som genomgår IVF hör ihop på något vis, nästan som en familj. Hos er kan jag finna stöd i mina svåraste stunder och det är så skönt att veta att det finns någon som faktiskt förstår mig helt ut. Ingen som bara säger jag kan tänka mig hur det känns, utan någon som verkligen vet. Hos er finner jag tröst och hoppas på samma sätt att jag kan ge tröst och stöd till er. För jag VET hur det känns att önska, längta och sörja.
 
Så mycket som vi tänker på varandra och hoppas åt varandra. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag hoppas lika mycket att ni ska lyckas som jag hoppas att vi ska lyckas. Jag blir innerligt glad när jag kan läsa positiva besked i era bloggar, lika ledsen blir jag när det inte går eller det bara är motgångar. 
 
Det känns så skönt att ha varandra, för jag vet att om jag någon dag tappat hoppet så finns det någon där ute som hoppas åt mig. På ett sätt kan man säga att vi delar och bär varandras bördor. Jag tror att det gör den här resan lite lättare.

Kommentarer
Postat av: Linda

Fint skrivet! Och jag tar åt mig och känner likadant. :-) Det var därför jag tänkte om vi kanske ska fixa en sluten grupp på facebook så vi lätt och smidigt kan följa varandra,sötta och glädjas tillsammans. Vad tycker du/ni andra som läser denna blogg? Ska vi försöka fixa något? Kram

Svar: Jag tycker det låter som en bra idé, är ju kul om fler kan tänka sig att hänga med.Kram
K
Mot ett liv

2013-03-21 @ 20:32:01
Postat av: Linda

Vad kul att du tycker att idén är bra! :-) Ska jag fixa en grupp eller vill du göra det? Hoppas som sagt att fler tycker att idén är bra. :-)

Svar: Du får gärna fixa en grupp så kan vi se hur många som är sugna att hänga på :)Kram
K
Mot ett liv

2013-03-21 @ 21:17:47
Postat av: Antara

Håller verkligen med dig! Jag blir så lycklig när det funkar för någon och så ledsen när det inte gör det. Och precis som du säger, så hjälper ni mig att ta mig igenom en svår tid eller en svår känsla! Är så glad att vi alla har blivit som en IVF-familj <3

Svar: Ja, det är helt fantastiskt hur mycket stöd och kärlek man kan få från andra i samma situation.Kram
K
Mot ett liv

2013-03-21 @ 22:19:59
URL: http://utanegetbarn.blogspot.com
Postat av: Jessica

Hej! Känner precis som du! Det känns skönt att man inte är ensam :) och en fb grupp låter ju helt perfekt! :)
Kram

Svar: Det är det skönaste med den här bloggvärlden, man märker att man inte är ensam och hittar så många fina människor som man kan finna stöd hos.Tycker också Fb grupp låter super :)
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-22 @ 06:48:41
Postat av: Tove

Exakt så känner jag också- tacksam för att få dela dina och andras tankar- och att få dela med mig av min tankar..
Som du redan sagt så är det bara Ivf'are som vet hur det känns att vara så medveten om alla steg, att vänta, vänta vänta... Alla dessa små etapper som ska övervinnas..
Tack för du delar med dej!
www.solblogg13.devote.se

Svar: Ska själv tacka, jag finner så mycket styrka i att läsa andras bloggar, både dom som redan gått igenom det vi går igenom och ligger steget före. Lika mycket styrka finner jag i att kanske kunna hjälpa någon annan som precis hoppat på IVF-tåget.Kram
K
Mot ett liv

2013-03-22 @ 08:12:52
URL: http://www.solblogg13.devote.se
Postat av: Mary

Så fint skrivet. Jag känner likadant. Här får man inte bara stöd och pepp, utan också de "rätta" kommentarerna. Jag var lite rädd att IVF-blogg-världen skulle vara full av en massa ältande och folk som tycker synd om sig själva, men åh vad mina fördomar kom på skam. Det är ju ett gäng oerhört starka, målmedvetna, tänkade kvinnor (mest) som hela tiden hoppas och gör det bästa dom kan för att få sitt efterlängtade barn. Heja oss! Kram

Svar: Jag var också rädd för att ge mig ut på nätet, men så här efter en stund i den här bloggvärlden så var det helt rätt beslut. Blir så glad av att läsa och känna all kämparglöd som finns.Kram
K
Mot ett liv

2013-03-22 @ 08:34:21
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Lisa

Så himla bra och fint sagt!!! Kram kram från mig!

Svar: Kram
Mot ett liv

Postat av: L

Jag håller med, det är en helt ny värld man entrar när man befinner sig i en ivf-behandling!! En värld som ingen annan förstår om man inte själv varit där..
Kram L

Svar: Det är verkligen en helt annan värld, en värld man hoppades slippa besöka. Men jag tror att när vi gått igenom den är vi lite starkare :)Kram
K
Mot ett liv

2013-03-22 @ 11:35:45
URL: http://livetpakvarnen.blogg.se
Postat av: Jennie

Gud vad fint skrivet:) Kan inget annat än att hålla med dig:) Man går runt och hoppas och håller både tummar och tår att allt står rätt till:) Kram

Svar: Ja, jag tycker samtidigt att det är väldigt skönt att veta att andra går igenom samma sak, och även fast vi inte känner varandra så känns det skönt att någon annan vet.Kram
K
Mot ett liv

2013-03-22 @ 15:59:30
URL: http://onskanomattblitre.blogg.se
Postat av: Sofia

Bra skrivet! Håller med fullständigt! Helt klart lättare när man vet att det finns andra som faktiskt VET vad man går igenom. Att man kan stötta varandra. Jag är på en Facebook grupp :)

Svar: Vad kul :) Linda skulle fixa iordning en grupp :)Kram
K
Mot ett liv

2013-03-22 @ 18:41:07
URL: http://www.thewaytoyou.blogg.se
Postat av: Fertilitetsresa

Jag håller med!! Vi har ett band som de som inte varit inne i det bara kan föreställa sig, men lyckligtvis inte har vetskap om... Älskar lovebombingen oss emellan =D
Kraam!

Svar: Precis, man ska dela med sig av kärleken :-D Då blir allt lättare, det är ju mycket lättare att ta sig igenom detta med en massa pepp från andra på samma resa. Kram!
K
Mot ett liv

2013-03-23 @ 21:13:17
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0