Påskhelgen

Har tagit en paus från bloggen i några dagar och firat påsk med familjen. Det har blivit väldigt mycket påskmat så nu är jag trött på det ett tag igen, lagom till midsommar kanske.
Vi har alltid äggmålartävling hos pappa och här är årens bidrag. Jag har aldrig vunnit men man gör så gott man kan :)
 
 
Jag pimpade mitt ägg lite, den rosa kaninen är mitt mästerverk.
 
Vad jag vet så var det ingen som såg min mage, men pappa gjorde det inte lätt för mig när han högt frågade varför jag inte vella ha kaffe, eller varför jag inte åt mögelost längre, för det brukade jag ju göra. Kanske svårt att tänka efter före, då han vet om hela resan.
 
Illamåendet håller i sig, innan har det hjälpt att äta men det gör det inte idag. Men så får det vara, det måste ju betyda att knodden är kvar. 
 
Nu är det 3 dagar kvar till ultraljudet, det ska bli så spännande att få se bebisen, och förhoppningsvis har den ett fint och starkt hjärta som slår.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hoppas verkligen de tickar på där inne nu :)
Kram

Svar: Det gör vi med. Tror inte riktigt på att vi är gravida förrän vi får se den knodden. Kram
K
Mot ett liv

2013-03-31 @ 20:58:28
URL: http://endrom.blogg.se
Postat av: AJ

Jag undrar om det är någon som vet hur långt gången man är via IVF när man är gravid, hur räknar man??

Svar: Du räknar ägglossningen på den dagen du har äggplock, så jag tror att generellt så räknas du varai v 2 när embryot sätts tillbaka. Det är så jag har hört det, och om så är fallet så är vi nu i v 7 och går in i v 8 imorgon.Kram
K
Mot ett liv

2013-04-01 @ 15:10:57
URL: http://pvgendit.blogg.se
Postat av: Fertilitetsresa

Jösses vilka fina påskägg!!
Förstår frustrationen med frågorna, men jag tor faktiskt att de bara är "uppenbara" för er :)
Kram och lycka till!

Svar: tack, vi har ju gjort det ett antal år nu så något bättre bör man ju ha blivit ;) Kan hoppas att det är så som du säger att ingen annan märkte, det var ingen annan som tittade konstigt i alla fall.Kram
K
Mot ett liv

2013-04-01 @ 19:15:30
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se/
Postat av: S

Hej,
Åh vad spännande. Håller tummarna för er! I onsdags sattes det in ett fint ägg och det har gått bra fram tills igår. Nu börjar lite negativa tankar dyka upp, jobbigt. Känner mig ledsen och orolig. Men det är lika bra att försöka vara glad! Jag kan ju inte påverka något ändå....
Kram S

Svar: Vad härligt att få tillbaka ett fint litet embryo. Personligen tyckte jag väntan från ET fram till testdagen var det jobbigaste under hela behandlingen. Men försök intala dig så gott det går att nu kan du ju faktiskt inte påverka, nu är allt upp till din kropp :)
Men tänk vad underbart, nu är du gravid, och kan kalla dig det med!
Grattis!
Kram
K
Mot ett liv

2013-04-02 @ 08:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0