RD 3

Idag är ruvardag 3, är fortarande väldigt svullen och öm i både mage och bröst, de andra trevliga biverkningarna håller även dom i sig, och vaggisarna är fortfarande ingen hit och väldigt läskiga. Tur att jag har många vita trosor ;)
 
Idag har vi varit och handlat kläder, det blev bara shoppat till maken då jag inte känner att jag har den mest optimala kroppsformen för shopping, men ett par skor blev det i alla fall. Dom har ju än så länge samma form som innan. 
På toppen av allt detta har jag dragit på mig en väldigt jobbig förkylning, så jag orkar nästan ingenting. Solen strålar utanför fönstret och jag vill så gärna gå ut en runda och få lite sol på mig, men vet inte om jag orkar.
 
Mamma ringde igår och frågade om knodden var kvar. Sa att det vet vi inte, för blödningen kommer inte om embryot inte fäst. Så vi lever fortarande i ovisshet. Men om den valt att leva vidare och dela sig så bör det vara en liten blastocyst nu och förhoppningsvis vilja fästa imorgon eller på tisdag.
 
11 dagar till testdag.

Kommentarer
Postat av: Elin

Håller tummarna för att er knodd fäster och stannar tiden ut :)

Svar: Tack, det gör vi med, och med tanke på hur svullen jag är ser det ut som om den redan bott där ett tag ;). Kram
K
Mot ett liv

2013-03-03 @ 15:22:23
URL: http://endrom.blogg.se
Postat av: Hannanas

Usch ja, vaggisarna! Lutinus hade jag. Använde upp många trosskydd när jag tog dem =)

Hoppas testet visar positivt om 11 dagar!

Svar: Den har jag med, laddat upp med trosskydd här hemma. Vi hoppas på plus då :-)
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-03 @ 19:14:59
URL: http://minbebis.com/blogg/hannanas/
Postat av: Tove

Du låter väldigt positiv i din blogg- så skönt! Hoppas testet blir lika positivt det :)

Svar: Det hoppas vi också, dagarna går bara så fruktansvärt långsamt.Kram
K
Mot ett liv

2013-03-04 @ 08:11:27
URL: http://www.solblogg13.devote.se
Postat av: Mary

Jag tyckte det var jobbigt att vi skulle vänta 18 dagar innan vi testade. Det blev tre hela veckor från äggplock. SÅ jag sa att vi inte ville prata om "hur det gått" förrän vi själva visste och vi förvarnade att det skulle ta tid. Mest för att även om det blir ett positivt resultat vill man inte basunera ut det direkt. Det gör ju inte dom som blir gravid normalt sett heller, de väntar ju. Allt blir annorlunda när folk omkring en vet på datumet när man blev gravid haha.

Svar: Vi behöver bara vänta i 14, men det är en pina det med. Är på dag 4 idag och tycker att det har gått en evighet! Vill veta nu ifall knodden stannat eller om den flyttat.När man blir naturligt gravid är ju alla så noga med att hålla det hemligt till v12. Men vårt sexliv, ägglossning, ÄP, ET mm, blir på något sätt en allmän sak för de som vet.
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-04 @ 09:33:53
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Linda

So far so good,härligt! :-) Jag lånade ju ut mina tummar till er för att jag behövde inte hålla tummarna för oss,minns du att jag skrev de!? :-) Men nu så måste jag ta tillbaka dom! ;-) För igår visades det en glad gubbe på ägglossnings stickan,så nu på lördag ska vi sätta in en ny lite eskimå!! :-) Jag trodde aldrig att det skulle ske så fort,är ju bara en vecka sen vi var på ultraljud och såg att det inte fungerade förra gången. Snabba ryck nu! Jag sa ju iofs till läkaren att jag ville göra ett nytt försök så fort som möjligt,men att det skulle ske så här snabbt trodde jag inte. :-) Så nu är jag jätte glad och ivrig! :-) Det värsta är ju att imorgon måste jag börja med vagitorierna igen,hua,så nu är det bara att bunkra upp med trosskydd här hemma,men det är det värt! :-) Var bara tvungen att dela med mig av den glada nyheten,tjihoo! :-) Kram

Svar: Men vad roligt! Klart att du får tillbaka dina tummar nu, jag kan låna en del av mina till dig med, och hoppas att det går med den här lilla eskimån. Vad skönt ändå att det gick så snabbt, för det var väldigt snabba ryck. Men varför ska man gå och vänta.Förstår att du är superglad, och det ska du vara :)
Usch ja, vaggisarna är absolut ingen hit, men som du säger så är det ju värt alla besvär och biverkningar om bara den lilla stannar.
All lycka!!
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-04 @ 12:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0