RD 4

Idag ska vårt embryo vara 6 dagar, vi tycker att det ska ha delat sig fint och nu eller imorgon hittat en mysig plats att fästa på.
Jag har fram tills nu varit väldigt positiv men inatt och idag har positiviteten sviktat. Jag fick i natt och har haft hela dagen en dålig känsla om att knodden har flyttat. Jag har inte fått någon blödning eller så men den har ju inte fäst än så det är ju ingen garanti att den är kvar för det.
 
Jag sov så fruktansvärt dåligt i natt, vaknade minst en gång per timme av att det gjorde ont i magen när jag vände mig, kunde heller inte ligga på samma sida för länge för då började det göra ont och jag vaknade av det. Att sova på rygg eller mage var inte något alternativ när magen är så svullen. 
Jag har två, tre gånger under dagen på jobbet känt kraftiga hugg över vänster sida av livmodern och vänster äggstock, och har nästan hela tiden en ömmande mensvärkskänsla. Jag vet inte hur jag ska tolka detta.
 
I går sen kväll och natt mådde jag verkligen pyton men idag på förmiddagen har det helt vänt. Är bara svullen om magen och har ömma bröst men inget annat. Bara den här plötsliga vändningen gör att jag stark misstänker min kropp för att den har gjort sig av med knodden.
 
Samtidigt blir jag arg på mig själv för jag kan inte gå runt och tänka så här i 10 dagar till, antingen så är knodden kvar eller så har den redan flyttat ut, det finns ju inget jag kan göra åt det. Men varför är man så dum.

Kommentarer
Postat av: L

Tänker så på dig! Även om vi inte är där än, så förstår jag hur du känner! Man vill liksom bara veta hur det har gått och bara vetskapen om att man måste vänta på allt hela tiden gör ibland en mörkrädd!
Lycka till nu och som du sa, vad det lilla livet än bestämmer sig för att göra så kan man inte påverka dess val! Kanske kan det lugna en på ngt konstigt vis:)
Stor kram

Svar: Ja, och helst så vill man veta genast, men ändå inte ifall det visar sig vara negativt. När man tänker på det så får jag ändå ett litet lugn just över att det är helt upp till embryot. Men den här väntan den tar kål på en.Kram
K
Mot ett liv

2013-03-04 @ 19:46:43
URL: http://livetpakvarnen.blogg.se
Postat av: Fiffig

Vet exakt hur jobbigt det är! Håll ut!
Kram

Svar: Jag gör mitt bästa, men det är lättare sagt än gjort. Kan inte dagarna gå lite snabbare.Kram
K
Mot ett liv

2013-03-04 @ 20:02:51
URL: http://fiffig.bloggo.nu
Postat av: Lena

Åh, den där väntan! Tänk om man kunde skruva fram tiden :). Jag håller mina tummar att allt kommer att gå prima, tänker på er! Massa kramar

Svar: Det hade varit perfekt att kunna göra det. Vad snällt att vi får låna tummarna. Kram
K
Mot ett liv

2013-03-04 @ 21:42:22
URL: http://jagelena.blogg.se
Postat av: Tove

Usch ja, denna nästan outhärdliga väntan. Försök att inte tänka på det 24timmar om dygnet. (Värdelöst råd- jag vet att man inte kan låta bli att tänka, undra...
Men det finns inga tecken som garanterar varken det ena eller det andra. Smärta betyder sorg för vissa- men för andra är det et tecken på att den fastnat bra!
Även blödning behöver inte betyda negativt- det trodde vi och blev Livrädda! Men det gick ju vägen iaf, nu har vi gått in i vecka 19!
Fråga om du undrar något!
Kram å lycka till!

www.solblogg13.devote.se

Svar: Det är lättare sagt än gjort ;) men ibland när jag har mycket att göra så försvinner de tankarna. Blir så trött på alla dessa symptom som kommer, man kan ju inte låta bli att analysera sönder allt. Men man har ju ingen aning ifall det kommer från embryot eller progesteronet som man trycker i sig.
Vad härligt att vara i v.19 :) hoppas att vi också är där om 18 veckor ;)
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-05 @ 07:32:39
URL: http://www.solblogg13.devote.se
Postat av: Lena

Åh, den där väntan! Tänk om man kunde skruva fram tiden :). Jag håller mina tummar att allt kommer att gå prima, tänker på er! Massa kramar

Svar: Vill så gärna skruva fram tiden, och att mensen inte ska komma då utan ett plus.Tack för din omtanke, vi hoppas att den hjälper oss :)
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-05 @ 17:01:16
URL: http://jagelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0