Symptom

Det känns som att alla inlägg sen ET har handlat om symptom efter symptom. Kan inte riktigt hjälpa att jag snöar in på det, hjärnan smyger in det. Som att visst känns brösten lite större? ja, men inte lika ömma, det är kanske ett dåligt tecken. 
Eller den ömma lite pirrande känslan i livmodern, känns den som mensvärk? eller är det kanske lite annorlund? Har magen blivit större eller mindre? Är det bra eller dåligt?
 
Allt detta far genom mitt huvud flera gånger om dagen.
Min magstorlek vet jag inte om den beror på att jag fortfarnade är svullen i äggstockar och livmoder, eller om det är biverkningar av progesteronet. Mitt mått om magen under naveln har nästan ökat med 10 cm sen innan vi påbörjade IVFen. Kan fortfarande inte ha några av mina byxor vilket faktiskt är lite jobbigt.
 
Hur är det för er andra som redan gått igeonom detta, eller är steget före mig. Är ni lika svullna?

Kommentarer
Postat av: Hannanas

Jag blev konstigt nog inte svullen alls av äggplocket. Hade inte ont efter heller. Dock kom ju svullnaden senare när överstimuleringen satte igång. Men ju fler äggblåsor desto mer svullen blir man. Och sedan är det ju som alltid olika för alla =) Min syster tex fick använda mammakläder efter sina äggplock.

Svar: Det var ju ändå över en vecka sen äggplocket så jag tycker ju att svullnaden borde gått ner lite nu i alla fall. Överstimulering tror jag inte att det är, jag borde haft andra symptom då med. Kram
K
Mot ett liv

2013-03-06 @ 20:33:34
URL: http://minbebis.com/blogg/hannanas/
Postat av: L

Men det är okej att snöa in på symptomet, tillåt dig att göra det! :) det är väl trots allt kroppens egna mekanism att bearbeta allt!!
Håller tummarna! När är testdagen?
Kram L

Svar: Testdagen är den 14e så imorgon är det precis en vecka kvar. Hoppas att mensen håller sig borta. Kram
K
Mot ett liv

2013-03-06 @ 21:14:03
URL: http://livetpakvarnen.blogg.se
Postat av: Pvegendit.blogg.se

Alla mina tankar går till dig!

Svar: Tack! Kram
K
Mot ett liv

2013-03-06 @ 23:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0