Första plaggen

Nu är vi hemma igen efter en mycket mysig och välbehövd weekend i Stockholm. Vi bodde på ett mycket mysigt hotell vid Hötorget så det var ju verkligen mitt i centrum. 
Bon Jovi konserten var mycket bra och vi hade tur att det inte regnade då det var på Stadion. Det blev lite tufft fram emot slutet då vi hade ståplats, fötterna tog lite stryk av att stå i ganska platta skor i två och en halv timme.
På lördagen blev det shopping i solskenet, och vi gick i många fina barnbutiker som inte finns här. Vi köpte faktiskt de första kläderna till knodden. Kändes så mysigt att äntligen våga ta steget och handla något. Det roliga var ju att vi så klart handlade dom på H&M. Jag köpte mig ett par urmysiga mammaleggins som man även kan ha som byxor då de var i ganska så tjockt och icke genomskinligt tyg. Dom kostade en del men det känns som om jag kan bo i dom hela graviditeten :)
 
Vi har nu bestämt oss för ett tema till knoddens rum, och det blev ugglor. Så när vi såg en fin ugglekudde kunde vi ju inte stå emot. Nu är den sovande björnen väckt, efter att ha vågat köpa de första plaggen vill jag bara ha mer, måste lägga lite band på mig.
 

Kommentarer
Postat av: Tove

Åh, så roligt att börjat å handla!
Det är så kul att titta på de där små kläderna. :-)

Svar: Ja, det är kul. Nu vill jag bara handla hela tiden.Kram
Mot ett liv

2013-05-26 @ 21:05:38
URL: http://www.solblogg13.devote.se
Postat av: Miffe78

Bra shoppat, älskar kudden och kläderna var jättefina! Jag gick in i v. 13 idag, känns skönt att ha klarat av de 12 första. Om ett par veckor vågar vi nog börja berätta för släkt och vänner. Men funderar på när man vågar berätta för storebror (5 år)...? Ska på RUL i v. 19, känns som jag vill vänta tills dess, men är rädd att någon annan ska hinna försäga sig. För att berätta nyheten för storebror är det jag längtat mest efter under tre års väntan!

Svar: Tack! Vi blev också helt kära i kudden, vi var bara tvungna att ha den. Det när man ska berätta eller inte är så svårt. Vi har berättat för våra chefer idag och snart vet alla på jobbet det. Hela familjen vet men inte släkten bara några av vännerna.Har det inte börjat synas på dig än? jag har stor mage nu. Vad stolt storebror kommer att bli.
Kram
K
Mot ett liv

2013-05-27 @ 15:09:48
Postat av: Sofia

Kan inte annat än säg åååå Gud va söta saker ni hittat!! Jag har grattat innan, men jag bara måste göra det igen, GRATTIS! Själv är jag inne på ruvardag 3 och som du vet är det nervösa dagar, glädje blandat med - detta kommer inte funka.. Lycka nu till!!! Kram

Svar: Tack! jag kommer precis ihåg hur ruvningen kändes, precis som du beskriver det som en blandning mellan ren glädje och rädsla. Jag håller tummarna för dig att det ska funka.Lycka till!
Kram
K
Mot ett liv

2013-05-27 @ 16:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0