Jag kan ro

Just nu finns alla mina tankar hos Libra, det är fruktansvärt sorgligt och jag önskar verkligen inte att någon människa ska behöva uppleva detta. Jag hoppas så att ni kan hitta ny ork och komma igen.
 
Jag har snart berättat för alla på jobbet att vi ska ha en IVF-bebis. Vi har tillsammans jag och maken bestämt att vi vill inte mörka det här, vi vill göra folk medvetna om vad många människor går igenom och vilken press det sätter på psyket. Vi har bestämt att vi vill och ska engagera oss och står upp för alla barnlösa. För även om jag nu är gravid så är jag fortfarande både ofrivilligt och oförklarligt barnlös och kommer alltid att vara.
Jag kan ta över årorna ett tag och ro för oss. Ro mot att få förståelse och så klart det vackraste som finns, en egen bebis.

Kommentarer
Postat av: Sofi...

Ni är starka som står upp för IVF.
Det är bra gjort- vi är fler än man tror!
Först när man börjar prata om det så får man höra fler som kämpar. Det är en styrka att ha varandra.
Kram

Svar: Att ha varandra betyder så mycket. Om inget annat kanske man kan inge hopp hos någon som kämpar i det tysta, det känns alltid bra att veta att man inte är ensam. Kram
K
Mot ett liv

2013-05-31 @ 22:39:59
URL: http://www.solblogg13.devote.se
Postat av: Fertilitetsresa

Jag börjar sakta men säkert känna likadant - jag tror jag kommer outa vår ofrivilliga barnlöshet och vad vi går igenom snart! Läskigt, spännande och befriande på något sätt?
Lycka till med allt!
Kram

Svar: Det är väldigt befriande. Jag har också känt att ju mer man pratar om det desto mindre konstigt och udda blir det. Och som sagt så är vi många som kämpar, oftast i det tysta. Kram
K
Mot ett liv

2013-06-01 @ 10:29:10
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se/
Postat av: Libra

Tack! <3

Vad starka ni är som delar med er av detta. Hoppas vi också orkar det en dag.
Kram

Svar: Det kommer ni att göra, ni är starka!Ta hand om er.
Kram <3
Mot ett liv

2013-06-01 @ 23:21:36
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/
Postat av: Cissi

Vi ska börja vår IVF i augusti och går det bra tänker jag inte heller mörka att det är en IVF bebis.. Folk måste förstå att det är inte så lätt att bli gravid, och att det är inte bara människor över 40 som gör provrör(vi är 28 och 30 år)

Svar: Det är så vi tänker med, folk har en tendens till att tro att unga bara behöver ligga en eller två gånger och sen blir alla gravida direkt. Det är många som inte har det så lätt, och även många unga. Önskar er verkligen lycka till med er IVF.Kram
K
Mot ett liv

2013-06-02 @ 10:04:27
Postat av: M

Tack för en fantastisk blogg!
Vår historia liknar er på så många sätt och vi har precis fått tid för påbörjad IVF i Malmö. Trots allt vårt kämpande, sorg och förtvivlan ger din historia mig så mycket hopp om att vi också kommer lyckas och bli gravida snart! Så tusen tack för att du delar med dig och därför ger hopp till andra par! Jag ser fram emot att läsa slutet av er resa!

Svar: Vad glad jag blir av att läsa att du kan få hjälp från min blogg. Hoppas så att allt går bra för er med IVF-en och att du/ni snart kan få känna allt det underbara, och det inte lika underbara krämpor som man får av att vara gravid. Önskar er all lycka och styrka att kämpa vidare.
Kram
K
Mot ett liv

2013-08-11 @ 23:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0