Kiropraktik

Idag har jag varit med mitt onda bäckenben hos kiropraktorn. Det visade sig att det inte var ordetlig foglossning utan att det var spänningar i musklerna på insidan av låren, sätesmuskeln samt spänningar i ländrygg och runt svanskotan. Jag hoppas att det blir bättre och jag kommer lätt att gå igen. Jag gör allt för att jag ska få så lite problem som möjligt. Jag måste verkligen ta mig i kragen och börja träna igen, det är ju bra för min kropp både innan och efter att bebisen kommit. Ska verkligen träna mina magmuskler bra så att de inte delar sig allt för mycket.
 
Här kommer en liten magbild, tycker verkligen att det har börjat synas nu, 13+6.
 

Kommentarer
Postat av: Libra

Vilken fin mage. :)
Hoppas det blir bättre snart. Tror man går lite konstigt när man är gravid. Jag känner redan av en början till foglossning. Fick du några övningar att göra?
Kram

Svar: Tack!Det hoppas jag med. Jag felbelastar sen innan då mitt högra ben är en centimeter längre än det vänstra.
Övningar var att träna mycket rygg, för att få upp stabiliteten så att rygg och fogar håller lite bättre när man blir tyngre. Fick också tips på att göra bäckenböj (sök pregnancy pelvic tilt på youtube). Du kanske har samma som jag, att det inte alls är fogarna utan att det sitter muskulärt även på dig :)
Kram
K
Mot ett liv

2013-05-21 @ 21:07:41
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/
Postat av: Emma

Vilken fin mage du har :)
Hoppas vi får uppleva samma i höst .
Hoppas ditt bäcken blir bättre :)
Kram

Svar: Tack, det hoppas jag verkligen att ni får.Ska tillbaka om två veckor, hoppas verkligen att det gjort susen :)
Kram
K
Mot ett liv

2013-05-21 @ 22:54:48
Postat av: Tove

Härlig gravidmage :) grattis, kul att börja berätta!

Svar: Tack! Det är faktiskt nästan en overklig känsla att börja berätta. Vi som inte trodde att det skulle gå för oss.Kram
K
Mot ett liv

2013-05-22 @ 07:11:33
URL: http://www.solblogg13.devote.se
Postat av: MIffe78

Ååå, vilken härlig bild! Det syns ju rejält nu! Jag börjar känna min livmoder nu, dag 11+3 idag. Var på VUL i måndags pga liten blödning (har haft det sedan v. 8) och fick se sprattlande armar och ben, vilken känsla! Det var värt de nästan fem timmarnas väntan på gyn-akuten. I morgon har jag inskrivning hos min BM, har väntat in i det längsta pga mina tidigare missfall. Men nu har jag börjat hoppas på allvar och har t.o.m. vågat investera i några större BH:ar och stödstrumpor...

Skönt att det inte var foglossning och hoppas du slipper smärtorna snart! Träning är ju en bra idé, tänk om man lyckades komma igång med det... ;)

Svar: Vad härligt att få se det lilla sprattlande livet :) Man blir helt varm i kroppen. Kan tänka mig att det var värt all väntan. Stödstrumpor skulle jag också behöva investera i, har du något tips på några bra?Ska försöka komma igång med träningen efter helgen, man säger ju alltid att man ska börja sitt nya liv på måndagar, och den här måndagen måste jag för jag vill må bra under graviditeten :)
Kram
K
Mot ett liv

2013-05-22 @ 07:42:48
Postat av: Anonym

Jättefin mage!!
Och fin klänning också;-)

Svar: Tack! Kram
K
Mot ett liv

2013-05-22 @ 08:39:56
Postat av: Sofia

Vilken söt mage :)

Svar: Tack! Kram
Mot ett liv

2013-05-22 @ 22:57:20
URL: http://www.thewaytoyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0