Klapp på magen

Idag har ännu en kollega klappat mig på magen och frågat om det är bebis. Ja, det är det, jag är inte bara tjock ;) 
Det med klappandet gör mig inte så mycket, har hört om att folk tycker det är jobbigt och påträngande när folk tar en på magen. Jag tycker inte det men jag är så stolt och lycklig över min mage så jag blir lite glad när folk lägger märke till den.
 
Det har varit väldigt varmt både ute och inne på jobbet idag och det har verkligen påverkat mig. Jag tyckte jag varit duktigt på att dricka vatten, men helt plötsligt så blev jag helt darrig i benen och kände mig allmänt konstig. Dricka hjälpte inte alls. Tror att det var saltbrist, för till fikat åt jag ett ägg och det var så gott med salt på!
Det verkar som att jag har blivit mycket mer känslig mot allt nu.

Kommentarer
Postat av: S

Jag jobbar i butik med en del glastak och vi kan ibland under domaren ha över 30 grader och sen har vi så klart en arbetskläder som inte går att tumma på, långbyxor i något syntet och tjockare piké. Men det jag skulle komma till var att hg dricker resorb, finns på Apoteket och är "vanlig" koksaltlösning fast med godare smak, bara vatten när det är varmt är mer uttorkande att dricka, alltså gör det inte jätte mycket nytta, men i resorb/koksaltlösning finns både salt, socker och de mineraler som behövs för att hålla bra nivå i kroppen. Haglande två tabletter i 50cl och förbi mig innan lunch och fyller sen vattenflaskan med vanligt vatten 75cl och jag är både piggare och mindre uttorkad.

Är annars jätte känslig för huvudvärk vid uttorkning men det har gått bra hittills ;)

Kram

Svar: Det var ett väldigt bra tips, jag jobbar ju på labb inom vården så där är det också arbetskläder som gäller. Ska testa det nästa gång det blir så varmt.Kram
K
Mot ett liv

2013-05-31 @ 08:32:54
URL: http://vntanlngtan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0