Vår resa i siffror

Tittade för ett tag sen igenom mina gamla inlägg här på bloggen, och trots all den smärta som lyser igenom det som skrivits inser jag att vi hittills har kommit rätt så lindrigt undan om man jämför med många andra IVF-are. Det som gör mig så glad är att jag nu börjar se plusi bloggarna jag följer, det är lika underbart att läsa det som att se sitt eget plus. För på ett sätt så har man ändå byggt en vänskap.
 
Gick igenom hur den här resan har gått för oss och kom fram till lite siffror :)
 
198 dagar kvar av resan (under 200 wiiee!)
580 dagar sen vi sökte hjälp för utredning
4 månader från att utredningen startade tills att vi var oförklarligt barnlösa
Sartade första IVF-behandligen 13 feb, 
för att sedan plussa 14 mars.
 
Hittills har vår resa kostat oss ca 36 000, sen tillkommer ju otaliga resor fram och tillbaka till kliniken samt förlorad arbetstid.
Men det har det varit värt! till 100 %
 
Samtidigt så känns det som at tjag ska inte skriva att vi lyckats, kan det ge oss otur tro. Jag hoppas inte på det, men kan inte låta bli att tänka så.

Kommentarer
Postat av: Mary

Jag känner mig också tacksam över att vår resa blev förhållandevis kort. Jag inser ju när jag läser alla bloggar här att det lika gärna hade kunnat bli både 3 och 7 ivf-försök och kanske det inte hade lyckats ändå. Ska också skriva ner siffrorna.

ps. glöm inte att flytta din blogg på IVF-bloggar från "Vi som kämpar" till "Gravida". Läste där att någon som inte var gravid blev lite ledsen av att se våra veckouppdateringar. Jag kan förstå det. ds.

Svar: Ska göra det när jag bloggs från datorn nästa gång, är så meckigt från mobilen :-)
Mot ett liv

2013-05-06 @ 08:58:36
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Mary

Jag vet, försökte från mobilen först men det gick ju inte alls, just för att jag var inloggad på ett annat googlekonto dessutom. Kram!

Svar: Ja bloggar dessutom mest från plattan, också hel omöjligt att fixa här. Jag förstår dock helt, får öppna datorn och flytta den. Kram
K
Mot ett liv

2013-05-07 @ 12:21:27
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Elin

Så ni plussade på första försöker :)?

Svar: Ja det gjorde vi, hade sån tur :-) Hade läst på de flesta sidor att försök ett får man mer räkna som en testomgång men det gick vägen. Kram
K
Mot ett liv

2013-05-08 @ 16:26:59
URL: http://Endromomfamilj.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0