Barnmorskan

Ingen bebis i natt heller så det blev ett sista besök hos barnmorskan. Var verkligen inte sugen på att gå dit men allt blev bättre när vi väl kom dit och fick prata lite.
Har haft mycket sammandragningar /förvärkar i över en vecka och blivit lika besviken varje gång det inte blivit något mer.

Hon frågade själv om jag ville att hon skulle känna och göra en hinnsvepning, och det ville jag ju, hade gått med på vad som helst. Det positiva var att livmodertappen var mjuk och jag var redan öppen 1,5 cm, vid själva hinnsvepningen kunde hon lätt töja till 3 cm utan att det gjorde ont alls. Hoppas nu verkligen att det hjälpt och att det kan bli bebis snart. Om inte, så blir det in på förlossningen för igångsättning på onsdag.

Kommentarer
Postat av: AJ

Håller tummarna för er nu!

2013-11-28 @ 20:55:45
URL: http://pvgendit.blogg.se
Postat av: J

Nu tror jag minsann lilltjejen kommit om bm kunde töja till 3 cm. Heja heja

Svar: Japp, du hade helt rätt, hon kom den 29e :)
Mot ett liv

2013-11-30 @ 18:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0