vecka 38

Idag går vi in i vecka 38, så nu är det bara 21 dagar kvar till lillan är beräknad att komma till världen. Jag Ska bara jobba i två dagar till vilket känns så skönt. För även fast jag bara jobbar 75% börjar det bli lite tungt att gå runt på jobbet med magen. Det ändå som finns i huvudet nu är att jag vill vara hemma och fixa iordning det sista innan hon ska flytta in hos oss.
 
Jag har en känsla av att hon kommer att komma tidigare än beräknat, jag vet att det är farligt att ha den känslan för att det känns då som en evighet ifall man skulle gå över tiden. Men jag bryr mig inte, jag är van att vänta. Skulle lillan bestämma sig för att bo kvar i magen på övertid så får hon göra det. Då får jag ju bara lite extra tid på mig att vila :).
Måste även säga att jag börjar bli lite nervös...

Kommentarer
Postat av: Fiffig

Så spännande! Inte alls långt kvar ju.
Själv jobbar jag bara en vecka till efter denna, men räknar med att vara hemma lääänge innan bebisen kommer eftersom jag fått gravidpenning. Men så skönt det ska bli att få gå hemma och skrota lite.

Kram!

Svar: Vad skönt att du fått gravidpenning, Skönt att få vara hemma länge och boa ordentligt. Jag har sagt till lillan att hon i alla fall får stanna en vecka till så att jag hinner vila upp mig lite ;)Kram
Mot ett liv

2013-10-29 @ 21:03:29
URL: http://fiffig.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0