Utveckling

Nu har vi en lite jobbig period här hemma då Freja har kommit in i första utvecklingsfasen. Hon tycker det är jättejobbigt att hela hennes lilla värld kastas runt så hon är väldigt mammig, ledsen och suttig hela dagarna. Igår lyckades jag få henne att acceptera att bli buren i sjal där hon somnade gott. Jag kunde samtidigt göra annat och bära henne utan att få mjölksyra i armarna.

Nu är ju dessutom mannens pappadagar /semester över så nu är det bara vi två som är hemma, mysigt men samtidigt lite jobbigt när jag inte kan lägga ner henne utan att hon blir ledsen. I natt belönade hon oss med att sova 6 timmar innan det var dags för första amningen.
Som vi älskar henne <3

Kommentarer
Postat av: AJ

Gabriel var också mycket mammig av sig i början och ville bli buren hela tiden men efter att jag hade lämnat honom hos min svärmor och gått på ärenden så har han släppt det.

Svar: Läste att det oftast går över efter några dagar/1 vecka. Hon är inte främmad utan vill bara vara nära. Vad skönt att Gabriel blivit av med värsta mammigheten.
Kram
Mot ett liv

2014-01-04 @ 10:53:17
URL: http://pvgendit.blogg.se
Postat av: Monica

Barnen blir vad vi gör dem till, är min erfarenhet. Om man vänjer dem vid att bli burna, vill de bli burna. Om man vänjer dem vid att vagnen alltid gungar, så vill de att vagnen alltid gungar.

Man skall så klart inte plåga spädbarn, men man har själv stort inflytande över vad de "kräver" och inte. Det blir väldigt uppenbart om man får flera barn tätt, och därmed inte kan ge barn nummer två och tre det vaggande, bärande och bumpande som ettan fick. Jag önskar själv att jag förstått det redan med mitt första barn - det hade blivit SÅ mycket lättare då.

2014-01-06 @ 18:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0