Lyssna på kroppen

Jag har fortfarande lite svårt för att ta det lugnare på jobbet. Jag måste säga att jag är ganska så dålig på att lyssna på min kropp. Jag tror att mycket beror på att jag inte dricker tillräckligt, vilket samtidigt känns lite svårt då magsäcken känns mindre och en av verkningarna av att jag inte lyssnar är illamående. Illamåendet gör mig ännu mindre sugen på att dricka en massa vatten. 
Jag måste försöka bli bättre på att lyssna på min kropp, och då inte bara fogarna utan allt annat med. Jag har en kollega som sa till mig när jag blev sjukskriven att hon inte tror att jag kommer att orka jobba mer än till sista September. 
Jag hade tänkt jobba till den 4e November för att först ta lite av semestern jag har kvar och sen ta föräldraledigt. Får väl ta ett samtal med min chef om det. Börjar bli lite stressad då jag inte fått papper från försäkringskassan än, men jobbet kan ju inte direkt neka mig föräldraledigt när jag ska föda.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0