Cura

Då är konsultstionsmötet på Cura avklarat.
Väldigt gullig personal och proffsigt bemötande.

Första frågan vi fick var såklart varför vi inte sökte oss till RMC då vi uppfyllde alla deras krav, svaret är enkelt, för att vi orkar inte vänta ca 7 månader till på att få komma igång.

Då vi är oförklarligt barnlösa kunde insemination vara ett alternativ, men oddsen är bara 15% per försök, visst det är billigare men med en odds på 40% på ett IVF föll valet direkt på det.

Så nu har vi en IVF-utbildning inbokad den 31a januari och sen körde vi igång vid nästa mens. Det känns fantastiskt bra.

Det som däremot emot var mindre kul att höra var att jag eventuellt har endometrios vilket kan förklara vår barnlöshet. Samt att eftersom jag är väldigt smal är jag i riskzonen för överstimulering. Det som var skönt att höra var ju att de plockar alla ägg i alla fall och fryser ner allt.

Så nu har vi tagit smittprover och AMH på mig.

Har bestämt mig för att berätta för chefen imorgon då jag tydligen måste vara borta mycket, maken lägger sitt schema själv så han har det lättare.

Kommer mer info om besöket sen, nu ska jag på min kära systers invigningen <3

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad roligt att ni fått ett datum :) då känner man sig mer på gång :)
Intressant, har undrat över oddsen, men glömt fråga .
Kram

Svar: När vi fick höra oddsen var ivf det självklara valet. Kram
K
Mot ett liv

2013-01-21 @ 17:55:30
Postat av: Christina

Inte roligt med misstänkt endometrios men vad bra att ni får köra igång så snart. Spännande!!
Jag hoppas vi får samma positiva besked i morgon men jag hoppas inte för mycket, tror att landstinget jobbar lite långsammare..

Kram!

Svar: Nej det kändes väl sådär att få den misstänkta diagnosen men det är kanske det som är förklaringen. Håller tummarna för er och att landstinget jobbar snabbt, vilket inte vårt riktigt ville göra därav anledningen att vi sökt privat. Kram
K
Mot ett liv

2013-01-21 @ 19:38:23
URL: http://carumcarvi.blogg.se
Postat av: alexandra

oj vad snabbt, vad bra :)

Svar: Ja, det går undan, det känns fantastiskt bra. Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen. Kram
K
Mot ett liv

2013-01-21 @ 20:29:21
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Fertilitetsresresa

Vad är IVF-utbildning?
Lycka till!

Svar: Dom kallar det så, vi är en grupp på 4 par som får lite guidad tur av kliniken. Möjlighet att ställa flera frågor som man inte kommit på under första mötet. Får sin behandlingsplan, sina recept, lär sig spruta mm.Tack.
Kram
K
Mot ett liv

2013-01-22 @ 11:05:56
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0