Hemma igen

Fick komma hem vid lunch idag vilket var väldigt skönt. Det bar av direkt till att köpa mat efter att maken hämtat mig. Man glömmer nästan hur gott det kan vara att äta, men om ni provar att leva på dropp i två dagar utan att få varken äta eller dricka är nästan vad som helst gott. 
 
Jag är så glad att jag slapp operation, kroppen fixade det av sig själv och en massa smärtlindring gjorde det lite mindre obehagligt. 
 
Vi behöver ju i alla fall inte bli besvikna denna månaden när mensen kommer eftersom att de först tog ett gravtest för att utesluta utomkvedshavandeskap. Blev väldigt lättade när vi fick reda på att det inte var det då det har ju en tendens till att förstöra rätt så mycket. 
 
En positiv sak är ju att detta inte påverkar våra chanser eller gör att vi måste skjuta upp vår planerade ivf, så det är bara till att köra på som planerat. 
 
Så man kan säga att jag har en väldigt taskig äggstock, den släpper inget ägg som den sen gör en cysta av. För att sen gå sönder och ge en smärta som innebär ambulansfärd, inläggning på sjukhus, för att sen bli utskriven lagom till att kunna gå till jobbet imorgon bara jag tar några panodil mot den lite arga mensvärksmärtan som kommer att hålla i sig några dagar. 
 
Hoppas att ni har haft en bättre helg :-) 

Kommentarer
Postat av: Emma

Skönt att du fick komma hem och att det inte kommer påverka er IVF :)
Kram!

Svar: Ja, det känns skönt. Vi var lite rädda att vi skulle behöva ställa in mötet. Kram
K
Mot ett liv

2013-01-13 @ 22:20:31
Postat av: alexandra

fy vad hemskt, tur att det gick bra:)

Svar: Hej Alexandra. Ja, det var hemsk och mina ambitioner om att gå och jobba idag sket sig igen. Siktar på imorgon istället.
Väldigt skönt att jag slapp operation.
Kram
K
Mot ett liv

2013-01-14 @ 20:49:35
URL: http://mlbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0