Smått och gott

Här kommer lite fler siffror som vi fick veta på vårt möte, tycker att det är lite intressant. Vi är ju 26 och 25 år gamla och friska i övrigt. Om man ha det i åtagande så såg oddsen ut som följer.
 
75 % blir gravida inom 6 månader (naturligt)
95% blir gravida inom 1 år.
 
Av de som återstår är det 4% som någon gång under sin livstid kommer att kunna bli gravida på naturlig väg. Så vår läkare tyckte att det var lite hårt av RMC att tvinga oss vänta exakt 2 år innan vi kan bli remitterade.
 
Med IVF har vi 40% chans att lyckas vilket är det mesta man kan åstadkomma.
Fram till 35 är chansen med IVF 40% om man använder egna ägg, efter 35 minskar chanserna svagt.
Om man använder donerade ägg är chanserna alltid 40% oavsett åldern på kvinnan eftersom att donatorerna är unga.
 
Berättade för chefen om vår situation idag då jag har upptäckt att jag kommer att behöva ta ledigt ganska mycket. Var JÄTTEnervös innan för vad hon skulle säga, men det var absolut inga problem, bara jag sa till innan eller skrev upp i schemat om jag behövde vara ledig halva dagar så skulle hon fixa någon som täcker för mig om det skulle behövas. 
Det känns väldigt bra så då kommer ju inte det att bli något problem i alla fall, förutom att jag kommer att å en massa minus på min flex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0