Ta hand om varandra

Efter att jag och min man hamnat på denna barnlöshets karusell, har vår kärlek för varandra bara blivit starkare. 
Vi delar samma önskan, längtan, sorg och vi strävar tillsammans mot ett gemensamt mål. 
Jag har hört om par där äktenskap och förhållande har brustit på grund av barnlöshet. Detta kommer inte att hända oss, våra band blir bara starkare. Vi gör tillsammans det yttersta för att få det barn som ska komma till av vår kärlek. 
 
Vi har lovat att älska varandra i lust och nöd, och det löftet kommer inte att bli svårt att hålla. 
Det är precis som dikten pappa läste för oss på vårt bröllop:
 
Men dig vill jag följa i vinter och vår
och alla mina levnads dagar. 
Mitt hjärta är ditt, 
Ditt hjärta är mitt, 
Och aldrig jag lämnar det åter. 
Min lycka är din, 
Din lycka är min, 
Och gråten är min när du gråter. 
(Nils Ferlin) 
 
Så ta nu ordentligt hand om varandra i helgen och visa extra kärlek, för på ett eller annat sätt ska vi få våra önskdbarn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0