Stressig dag

Har haft en fruktansvärt jobbig dag idag, och då syftar jag bara på jobbet. Näst intill allt har strulat samtidigt som vi har haft massor att göra och sen på de en student. Jag fick ta hand om studenten halva dagen och min kollega andra halvan, men när man har en student så kan man inte jobba på samma sätt så saker kommer lite efter.
 
En sak som var positivt med detta var att under nästan hela arbetsdagen har jag inte tänkt alls på knodden då tankarna varit på helt andra ställen. Jag blir där emot påmind varje gång jag går på toaletten då man ser och känner hur svullen magen är.
 
Jag är nästan helt av med biverkningarna jag i början fick av lutinus, känns lite som om kroppen har anpassat sig till den förhöjda hormondosen. Nu mår jag fysiskt som innan behandlingen började. Kroppen känns nu som den gör precis innan mensen. Ömma bröst, svullen mage (dock flera gånnger större än vad den brukar) och lätt ömmande livmoder. Det ömma håller på att försvinna, det kanske beror på hur mycket som det rotades runt där med plock  och insättning. 
Jag hoppas så på att detta är goda tecken och inte tecken på att knodden har lämnat oss.
Vi håller våra tummar stenhårt och räknar ner dagarna.

Kommentarer
Postat av: Tove

Mitt tips- om ni ny vill ha något.. Är att vänta. Vänta! Vänta tills den riktiga testdagen innan ni testar. Tjuvtesta inte! Det är så osäkert om man testar för tidigt att dagarna som är kvar till den riktiga testdagen känns ännu mer som tortyr.. Så även att det är hemska dagar- låt de gå..
Kram till er! Håller tummen..

Svar: Nej vi tänker inte tjuvtesta, ser inte vitsen med det. Om det är meningen att det ska bli positivt så kommer det ju att vara positivt på testdagen också, och om det är negativt så kommer väl mensen att berätta det för oss.Ja, låt det gå..
Kram
K
Mot ett liv

2013-03-06 @ 07:15:20
URL: http://www.solblogg13.devote.se
Postat av: Lena

Jag tror att det är goda tecken, det känner jag på mig :). Kram

Svar: Då tycker jag att vi kör på din känsla, den låter bra :)Kram
K
Mot ett liv

2013-03-06 @ 09:47:01
URL: http://jagelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0